ett annat sätt att tänka, fast på samma sätt

jocke är juh väldigt inne på det här med jämnställdhet och sånt. inte sagt att jag inte är det, men han tänker aktivt på det och jag tror inte att gör det på samma sätt. i min värld är det naturligt med jämnställdhet och ingenting man behöver tänka på för att förändra, det har väl aldrig varit skillnad på mej och min bror ur uppfostringssyn (sen att vi själva har varit som dag och natt från början kunde väl knappast mamma och pappa göra något åt...)

hur som heslt. jocke lånade en bok



och tvärtom mot vad jag trodde så var den faktiskt väldigt bra. jag hade juh den förutfattade meningen att den bara skulle berätta om hur man får flickebarn att inse att det är en skillnad på pojkar och flickor genom att hela tiden påpeka det och göra tusen övertydliga saker för att motverka det. men icke =)

den tar upp lite enkla grejer man kan göra för att inte hamna i genusfällor, visar lite roliga siffror och statistik på allt möjligt och berättar lite kring hur man faktiskt bemöter barn olika redan på spädbarnsnivå beroende på om det är tjejer eller killar. lättläst, intressant och om inte annat bara nått att bläddra i och fundera lite kring. den är färgglad också =P


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är mycket vi gör utan att reflektera över det. Visste du att när barnen är 12-13 är flickor starkare än pojkar? :-)

2010-04-22 @ 14:50:30
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0