När man är sjuk tänker man...

...på helt onödiga saker.
Årets första förkylning har äntligen anlänt till min kropp!! Jag är en sån där människa som faktiskt njuter av att vara lagom sjuk så där ibland. Så länge det inte är nånting som vill ut från alla håll och kanter är det ganska trivsamt att ligga i sängen med lite feber, ont i halsen och ett huvud som känns som en ballong. 

Den enda bieffekten jag kan känna är att man börjar tänka, på saker man inte har tid att tänka på annars. Idag har jag t.ex. tänkt på att jag borde skaffa fler svarta strumpor, för det är en sån där bra-att-ha-grej som nästan aldrig kan bli fel och att det är jättejobbigt att titta på min vägg som är gjord av vitmålad gipsväv. Man blir väldigt yrslig när man har feber och försöker fästa blicken på den kan jag säga.
Det mest onödiga jag har tänkt på är dock saker som irriterat mej på sistone, saker som egentligen inte ens förtjänar en tanke men som ändå fäster sej när man inte har något bättre att tänka på.

1. Schulman-gruppen.
Det är så sjukt onödigt att störa sej på dom, men omöjligt att inte göra det. Alex är väl den värsta fjanten i historien, tror faktiskt att han tar Linda Rosings titel  "wannabe kändis i Sverige för jag är så unik".
Ni vet den där jobbiga killen, han som är med på ett hörn så fort kompisgänget ska göra nått tillsammans men som alla egentligen får lite obehagliga rysningar av? Han som ingen vill bli ensam med på balkongen när man röker, han som försöker vara lika rolig och häftig som alla andra i gänget fast inte riktigt har fattat grejen, han som kommer med årgångsvin när man har sagt "slökväll med pizza, öl och flottigt hår". Det är Alex Schulman. Och hans bror. Den jobbiga brudjäveln som den jobbiga killen titt som tätt plockar med sej, tjejen som har namn på sina pälsar men är för dum för att fatta att lightcigaretter inte betyder att dom innehåller färre kalorier än vanliga, det är Schulmanhustrun. Jag vill verkligen bli frisk igen så jag slipper ha så mycket tid över att jag orkar bli irritrad på dom igen.

2. Aftonbladet. "Kan Lindas låtval vara en passning till Hedman?!"
OH MY GOD!!!!! Snälla, ni måste ta reda på det innan jag exploderar av nyfikenhet! För det är absolut inte det mest långsökta, trögtänkta och fucking ointressanta jag läst i hela mitt liv. Min förhoppning är att dom väljer att ha det på löpet imorgon så att jag kan gå till ica och kräkas lite. Hur kommer man ens på idén? (inte att kräkas utanför ica, det har jag gjort många gånger på bakfyllan, men att koppla en låt till ett sjukt ointressant kanskeförhållande)

 3.OBs nya reklam.
Jag har haft mens i snart 10 år. Det blir enkelt uträknat 120 mensperioder, på en höft. Inte en enda jäkla gång under dom uppskattade 120 perioderna á ca 5 dagar med tampongbyte var fjärde timme ( dvs JÄTTEMÅNGA TAMPONGER) har jag känt att "å, tänk om man kunde skruva tampongen lite så att det blir lättare att träffa rätt". För det är inte så svårt. Inte ens för oss stackars kvinnor. Vi kan hitta rätt hål, vi är inte fummliga tonårspojkar eller dyngfulla äkta makar/pojkvänner. Inte heller har det nånsin uppfattats som svårt att "få in den rätt", samma sak där. Men men, jag lovar att jag ska testa den så fort som möjligt. Det lär dröja dock, eftersom jag har köpt mej ett förråd av "utgående sortiment" av helt vanliga, osnurrade tamponger för ett tag sen. Bäst jag skaffar en spegel, ficklampa, karta och måttband också så det inte blir så svårt att använda dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0