fucking friday

Idag är det den femte december. Idag har jag varit tillsammans med Mattias Jonatan Berglund i ett år. Och här sitter jag själv med en kanna vatten, eftersom Joddla med Siv spelar på Grand vilket gör att dom behöver typ all peronal. Fuck off världen, you're piss' me off!

(Nu fick jag lite näsblod, förlåt världen det var inte meningen att vara så vrång...)

blä blä blä. Nog buttrat om det nu, jag är ganska van att fira saker själv utan pålen ( <-- det här är vad som kallas att bitterfitta sig).

(Nu smsade min Jenny mej och frågade vilket öra som var Bög- örat. hahahaha. det är höger, så alla vet. Hon gör mej alltid glad)

Jag tänkte fortsätta min lista på stupid ideas, eftersom jag inte har nått bättre för mej.

Stupid idea nummer 5: "Klart vi kan tälta!"
Vi skulle åka och hälsa på mr Bird, min sötunges pappa, på High Chaparral i somras. Vi funderade lite över hur vi skulle bo, men snåla satar som vi är valde vi tält. Vi fick låna ett tält av snälla Anna och Pinky, som enligt dom skulle vara "idiotsäkert". Hur svårt kan det va?, tänkte jag, Pålen och Linn stolt. Exakt så här svårt kan det vara;
- Försök 1. Vilken del ska man sätta upp först då? Inner eller ytter? Vi chansade på inner. Efter att ha konstaterat att det va nått fuffens med pinnar och annat kom vi på efter en tio minuter att det antagligen var fel, Ytter först!

- Försök 2. Det här var ju busenkelt. In med pinnar i hål, och vips så stod tältet upp.
Fiffigt, tänkte vi när vi såg att yttertältet inte hade några fästen för dom där jobbiga snörena som man alltid snubblar över. Otroligt att man bara skulle behöva tältpinnarna som man bankar ner i marken!
Va knäppt, tänkte vi när vi upptäckte en påslucka på yttersidan som gjorde att dom utanför tältet kunde kolla in i tältet, utan att nån inuti tältet skulle kunna göra något åt det.
Lite komplicerat, tyckte vi att det verkade när man var tvungen att fästa upp innertältet i massa snören som hängde runt om. Men men, vi satt snällt där inne och drog snören genom hela innertältet. Men hur skulle man fästa snörena? Det kändes lite ostabilt... Bäst att ta sej en funderare, och kanske en öl. Under denna funderare kommer Kanarie till vår undsättning, och sina 5 tequila-shots och lika många öl till trots konstaterar han ganska snabbt att vi har lyckats sätta upp yttertältet ut och in. På riktigt. Ut och in. Snörena på insidan skulle inte alls fästa upp innertältet. Dom skulle vara helt vanliga tältsnören på utsidan, såna man snubblar över. Idiotsäkert måhända, men inte säkert för tre idioter fastslog Kanarie.
- Försök 3. En salongsberusad Kanarie får upp tältet, och pumpar madrassen på ca 5 minuter. Vi andra drack öl, det var jobigt att se någon vara så genialisk.
Den bästa idéen med själva tältandet var också att vi hade bestämt oss för att ha tältet lite grann på en höjd så vi skulle slippa inomhuspool när det började regna. Vi ville ha tältet nära trädet dock, för då skulle det ju inte regna så mycket på oss. Bara så att alla vet det; det droppar ganska friskt från en björk, och den skyddar definitivt inte mot regn. Dessutom hade allt flyttande på tältet gjort att vi ändå hamnade i en sänka och hade inte mindre än tre ganska djupa pölar inuti tältet när vi vaknade lördg morgon. Vi är bäst på att tälta =D

Resten kommer senare. nu är det foodtime.


Kommentarer
Postat av: Linn

och aldrig mer i hela mitt liv ska jag tälta med ett idiotsäkert tält. nästa gång ska det vara riktigt jävla krångligt. för då får man i alla fall med en beskrivning på hur man sak göra.....!

2008-12-07 @ 18:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0