mellandagarna

hem hem hem ljuva hem. jag ska aldrig lämna mitt västerås igen, förutom när jag måste. tyvärr måste jag lämna det ganska snart, eftersom jag för några år sedan bestämde mej för att flytta härifrån. det va typ jättedumt. men nu är det bara nått år kvar, och sen sak jag aldrig lämna den här staden igen, va så säker. jag bor här. allt finns HÄR. det gäller bara att ni skänepackisar fattar det och flyttar upp till städernas stad, my city in love; Västerås. it is so fucking nice, valfri betoning =)

mellandagarna förresten, de är de enda dagarna på året man får vara elak. varför? jo, för att tomten är på semester, och då tittar han inte om man är snäll. men han är på plats igen den 1 januari, så då får man börja passa sej.

Jag tänkte jag skulle passa på att göra en sån här fåning uppdateringslista =) för jag har inte direkt något bättre för mej.

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jag var med om en jordbävning. och jag har ätit både grodor och sniglar.

2. höll du några av dina nyårslöften? jag kunde inte göra det, eftersom mitt nyårslöfte gick ut på en annan människa och det sket sej ju....

3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? typ alla =) men bäst va när Natalie kom <3

4. dog någon som stod dig nära? det beror på hur man menar med dog... men biologiskt, så nej.

5. vilka länder besökte du? polen, tyskland, danmark. ja, det finns ett mönster =)

6. är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? träning, trygghet och trivsel skulle man väl kunna säga.

7. vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? jag hoppas då fan på inget, men den 8 december var väl ingen höjdardag direkt.  

8. vad är det bästa som hänt dig år 2008? allt smart jag har filosofierat fram under året. och Qk! och Natalie <3 

9. största misstaget? har jag nog gjort ja... 

10. har du varit sjuk eller skadat dig? lite sjuk, lite skadad men inte mer än vanligt. förutom när va på sjukhuset i karlshamn =)

11. bästa köpet? måste vara några av mina skor. eller när jag fick mamma att köpa luftmadrassen =D

12. vad spenderade du mest pengar på? Räkningar, och sprit.

13. gjorde någonting dig riktigt glad? ja, men det va mest lögn alltihop så det räknas inte. fast bäst va när kanarie sa att han va pappa =) 

14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? maskinen, den jävla i kissed a girl och om bara min älskade väntar.

15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? mycket mer ledsen. fast jag trodde att jag var glad.

16. vad önskar du att du gjort mer? brytt mej mindre, fokuserat på sånt som var viktigt, åkt hem oftare.

17. vad önskar du att du gjort mindre? levt på låtsas. 

18. hur tillbringade du julen? hemma hos mamma och pappa och anders, finns inga andra alternativ i min bok.

19. blev du kär i år? näpp

20. hur många one night stands? färre än min pojkväns kan vi ju säga iaf.

21. favoritprogram på tv? top model, project runway och the big bang theory =D

22. hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? ja

23. bästa boken du läste i år?
 Rasmus på luffen och alla böcker av Jo Nesbo 

24. största musikaliska upptäckten? kommer inte på någon =) allat typ =)

25. något du önskade dig och fick? jajja, mamma och pappa ger mej allt <3

26. något du önskade dig men inte fick? hrm... en trogen pojkvän?

27. årets bästa film? gillade Joker som fan, och Barnhemmet!

28. vad gjorde du på din födelsedag 2008? vaknade av att pålen åkte till malmö, och sen hade jag en helt vanlig tristt jävla pissdag fram tills kanarie kom och vi skulle jobba på kåren. men sen blev det piss igen. piss piss piss.

29. de bästa nya människorna du träffade? qk-ida =) och mina favvo-nollor jonas håkan och martin =)

30. hur skulle du beskriva din stil år 2008? inte som jag, en låtsaserica som var depp och längtade hem typ.

31. vad fick dig att må bra? stranddagarna med linn =)

32. vilken kändis var du mest sugen på? colin farrel, alltid =) och mr depp =) 

33. vem saknade du? Mormor, som alltid. och min ak =) min fina fina ak <3

34. favorit månad? september =) bara början dock, resten va lögn igen =) men nollningen va bäst. eller juli,sommar i åhus =)

35. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hrm... ja. pålen hade kunnat ge fan i att dra över kalle langs jävla syrra, det hade gjort mitt år mycket bättre. han hade kunnat att INTE ljuga för mej hela året, det hade också varit mycket bättre. och jag hade kunnat vara mest i västerås, för det är nog bäst.


så, lagom bitterfitta, men det får man vara om man vill. 2008 var väl ett ganska okej år, men är man tjurig så är man. bättre att få ur sej det idag än att sitta och fjanta imorgon =) imorgon ska jag fira nyår med dom som betyder mest när allt kommer omkring, familjen + Morsor & Co:. det är alltid, ALLTID bäst =) inge bråk, inge tjaffs, bara roligt roligt roligt. jag och pappa ska leka bar, och jag och mamma ska leka vinprovning =)

Gott nytt år på er! Ha så kul i Malmö mina hjärtan, skåla för mej också kära qkhäxor och linn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0