som askungen utan möss

idag är det dammiddag på kåren.
och jag sitter här.
det är världen roligaste kväll på kåren, och jag sitter hemma och ruttnar. för jag har VFU och tusen saker att göra.
så jäkla puckat.
jag känner mig som askungen, men utan några jäkla möss och tack gode gud inga fåglar som flaxar runt omkring och sjunger. jäklans pedaler.

denna dag suger, även om snön kom. jag äskar snö egentligen, men ingenting är roligt idag.

PISS PISS PISS PISS

Ibland önskar jag att jag hade en ordentlig fiende som man kunde ta ut sina aggressioner på. men nej nej. här är man kompis med alla för det är ju så jäkla roligt. hade vicke picke vart här nu hade jag kunat piska honom i mario cart. eller bara vara så elak mot honom att om han inte vart som han är så skulle han gråtit. why must the stupid child move to kalmar is the question.

haha!
Kom förresten på att jag har hört två asroliga saker på praktiken =)

1) Angående bildspråk
Läraren förklarar liknelser och nämner de gamla vanliga; listig som en räv, flitig som ett bi mm. Sen ställer han frågan om nån elev kan hitta på ett eget förslag. En kille räcker upp handen och säger: Så blöt som ett spöregn.

2) Svengelska when it is the best
Ibland kan man glömma orden, men logiken är det inget fel på =)
"Jo, men jag tänkte så att... händer heter ju hands. då borde ju tänder heta tands [tä-nds]"

sjukt roligt för oss med humor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0