hur man blir vuxen, 15 hp

Jag är sämst sämstelisämstigast på att blogga. Jag ber om ursäkt. Till vem? Inte en jävel, passa på att läsa och njuta för guds skull. Min blogg är som ett smörgåsbord, det är inte nått man har tillgång till varje dag så när det erbjuds lär man gluffsa järnet om man vill bli tillfredsställd för en tid fram över.

iaf, nu till det väsentliga. Jag är ju sjuk för tillf'ället, till och med pålen har tyckt lite synd om mej (det betyder att jag faktiskt har varit sjuk och inte bara försöker inbilla mej själv och andra det för att få lite kärlek). när jag är sjuk så kan jag inte som alla andra bara sova bort dagarna och vakna var 18de timme eller nått. nej nej, jag ligger med svidande öppna ögon och halvsover, med tusentals tankar i huvudet för att trötta ut mej själv. det funkar så där bra. temat för denna sjukdom har varit tankar kring min VFU, min knäppisfamilj och hur man egentligen tjänar dom där vuxenpoängen. min knäppisfamilj kan jag skriva om varje dag, VFU- funderingarna var seriöst astråkiga (det var då jag somnade) så kvar att blogga om blir vuxenpoängen.

Man får vuxenpoäng för följande enligt min egen räkning: matvarhuskort (typ coop/ica), ikea-family- kortet, bil, husvagn, hund, boende som inte är studentklassat eller betyder att din mamma ger dej mat varje dag, använda kokböcker, pensionssparande, användning av svt 1 och 2, flera olika sorters glas (inte 7 olika ölglas, utan minst 6 st likadana glas av olika sort) och hundra andra saker som jag inte orkar skriva.
dock är en sak väldigt vuxet, och det är förmågan att organsiera sitt liv. det är jag ärkesämst på. jag är så dålig på det att jag inte ens borde få skriva om det. däremot har tanken slagit mej att om jag lyckas blogga några dagar i veckan, så är det ett tecken på att jag kan organsiera nått iaf. och kan jag organisera nått så borde det ju inte vara så svårt att organisera sitt liv. så sjukt smart är jag. blogga för att bli vuxen! tjoho!

nu ska jag fortsätta att svettas ett tag, om 10 minuter beräknas en 5 minuter lång hostattack som avlöses av 6 nysningar på rad och efter det ska jag läsa massa böcker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0