och sen det jag va sur över...

sen när jag och mamma skulle åka iväg och handla bev jag sur på dumma mamma över två saker.

1. människan har slängt, SLÄNGT, mina kläder i garderoben. mina fina minneskläder som jag har sparat här hemma för att dom skulle sparas. varför? jo, för att få plats med annat. MINA JÄVLA JEANS DÅ dumma mamma! hur mycket plats kan dom ha tagit? jag va tunn som en planka när jag va yngre, lovar att du kunde fått plats med bra mycke grejer i garderoben utan att slänga MINA jeans. släng dina egna dumma gardiner, handdukar och dukar istället! DUMMA MAMMA! DUMMA DUMMA MAMMA. jag är egentligen inte sur längre, men jag vill lova att jag va tokförbannad på gränsen till at börja gråta i bergis tio minuter. dina dumma unge. jag ska allt limma ihop alla dina strumpor i natt, och hälla sand i dina skor.

2. dumma mamma själv. vi skulle åka till ÖoB. ni vet den prestigefyllda lyxaffären som kräver klass och stil av sina kunder. or not.
min mamma har den egenheten att hon måste hålla på och tramsa innan hon ska lämna huset. speciellt när hon ska åka till väldigt exklusiva ställen. alla vet ju t..ex. att man måste ha på sej mascara och fixa frillan innan man ska till den lokala pizzerian, och gud förbjude att man åker till ÖoB i kjol. här ska byxor och strumpor och hela fadderullan på.
när jag då frågade min ömma moder varför i hela fridens namn denna procedur var nödvändig svarade hon sanningsenligt att hon till skillnad från sin högst älskade och dyrbara dotter (hon kanske inte använde just dom adjektiven, men jag tror att hon medade det) aldrig skulle lämna huset utan byxor på.
jag frågade igen, utan att lägga märke till den hårfina piken, om det verkligen var nödvändigt.
"Har du sett vilka som handlar på ÖoB? Tror du att alla dom tänker 'oooh, nu ska jag till ÖoB, bäst jag tar på mej mina allra prassligaste byxor och den fräsigaste t-shirten av dom alla'?"
och då säger min egen mamma, mitt eget kött och blod, att jag är dum.

jag säger då det. dum. för att jag inte borstar håret innan jag ska till ÖoB som säljer påsk- ischoklad. mamma är dum och nu ska jag kramas med henne för hon är dummare än vad jag är. hon pratar med maten, t.ex. <3 


Kommentarer
Postat av: Ak

HAHAHAHAHA..... Snacka om att dissa öb helt rätt gumman HELT RÄTT.... trash äckel affär :P hahaha

2009-04-07 @ 00:39:56
URL: http://annkristin86.blogspot.com/
Postat av: Donkis

HAHA Klockren mamma du har :p

2009-04-07 @ 11:56:51
Postat av: K.A.

Men Erica lilla! Du är ju dum! Inte av någon anledning utan bara rätt och slätt dum! Så är det! Det vet jag efter som jag är din chef och idol! Slut! Frågor? För sent!

2009-04-07 @ 12:36:02
Postat av: erica

ak: jag har lärt mej av den bästa =P



donkis: klockren, men dum =P



ka: nej. kort och gott =)

2009-04-07 @ 23:43:50
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: K.A.

jag tar det som ett: Nej,inga frågor!

2009-04-08 @ 14:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0