fotbollskossor? arbetslös mjölk?

jag blir så nyfiken när nyhetsuppsläsare pratar om vad folk säger i inter-juver. jag undrar så vad det är för nått. inter är ju ett fotbollslag... och ett prefix som betyder blandannat mellanliggande.
och juver, det är ju där mjölken bor i vilt tillstånd innan vi har fångat in den till tetrapackens trygga fristad.
alltså kan det antingen vara folk som pratar inuti juver som tillhör kossor som hejar på inter, eller så är det folk som pratar medan de befinner sig mellan två juver (typ som att vara mellan två jobb kanske, om man är en mjölkprodukt?)

man kanske skulle ta och göra några intervjuer med dom där människorna för att få reda på vad det är...




(hallå språkpolis, jag vet... men det är roligt. och tillhör en liten del av mitt blivande jobb som lärare, så jag fååååår =P )

Kommentarer
Postat av: -Stjärnan

hihi där e den nya bloggen! :)

2009-08-05 @ 11:11:11
URL: http://amaizon.blogg.se/recept

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0