nu är det allvar

på riktigt. nu får det vara nog med att folk bara skrattar åt det här, det är dags att inse allvaret people!! efter helgen så vet jag att min uppenbarelse inte tas på allvar, inte ens av folk som inte vet att jag är lite knäpp i vanliga fall. =)

men för det första, liten bakgrund om detta som komma skall. en uppenbarelse gott folk innebär enligt ne.ses enkla förklaring
att gudar eller andra högre makter tar kontakt med människor och ofta ger dem ett budskap. Människor kan uppfatta uppenbarelsen som till exempel en dröm, något i naturen, en rit, ett heligt föremål eller en helig plats. Min uppenbarelse kom genom en dröm. jag minns inte drömmen, men jag minns hur det kändes när jag vaknade. ilande, förlamande skräckslagenhet.

då så. nu vet alla vad en uppenbarelse är, nu är det serious talk som gäller. för alla er som har lätt för att bli lite skrämda; det är läge att hitta en hålla-handen-kompis nu. sanningen är sann men hemsk, verkligheten känns ibland som en pungspark eller mensvärk från helvetet. men jag lovar er, mina ord skrivs endast för ert eget beskydd och min omtanke för er. förbered er nu, och beakta att allt detta kom som en uppenbarelse och såna leker man inte med.

Dagens allvarliga ämne: VARFÖR SKA MAN VARA RÄDD FÖR BLÅVALAR?

lite kort och enkelt kan man svara på denna fråga som så här att.... har du nånsin sett en blåval? vet du hur GIGANTISKT stor skiten är? bara det är skäl nog.

men kort och enkelt är juh inte min grej, därför kommer nu min mer eller mindre bevisade tes kring detta avgrundsdjur som endera dagen kommer förändra den värld vi lever i på ett mycket drastiskt och lite obehagligt sätt. men först en beskrivning.

här visas en död blåval bredvid en båt. en död ej fullvuxen val. mot en båt.
på den här bilden är valjäveln lika stor som mitt ringfinger. båten är hälften så stor.
båtar är sjukt mycket större än mitt ringfinger i verkligheten. förstår ni då hur stor valen är?

till att börja med kan vi starta med storleken, den är vi juh ändå inne på. det är för mej hopplöst onaturligt att inte vara rädd för något som är så gigantiskt stort.enligt både ne och wiki kan det bli cirka 30 meter långt och väga över 150 TON. bara dom siffrorna ger mej lite magknip faktist. Vidare kan man på ne läsa att En unge är redan när den föds 7 meter lång och väger 2 000 kilo. Tack vare den feta mjölken växer den sedan nästan 100 kilo om dagen. Andnöd, jag får ta mej tusan andnöd.

storleken har juh som i förstår betydelse för munnen. det är inte så att en megabjässe som blåvalen har en pytteliten söt pussmun, nänä. munnen är liksom enhetligt gigantisk som allt annat på djuret. vi pratar alltså om nånting som torde vara stort som en.. tja..normalstor tågtunnel? kanske större. jag inbillar mej att den är ännu större.

hur som helst, all fakta menar att blåvalen bara äter krill och annat smått som finns i havet. jag menar att det är det utan tvekan DUMMASTE jag hört. ursäkta mej, men tänk er följande scenario. du är en blåval, din mun är gigantisk och du är hungrig. det enda du behöver göra för att få i dej lite krubb är att öppna munnen. bryr du dej då om vad som hamnar där i? nä, knappast. istället för tänder har valjäveln bardar, vilket är typ som en sil. det minskar juh chanserna betydligt för att den bara skulle äta krill. jag VET att valen äter vad som än hamnar i munnen, punkt. jag finner det ytterst otroligt att valen skulle spotta ut en simpel människa om vi råkade simma omkring i närheten av valens frukostbord. typ lika troligt som att vi bryr oss om kvalsterna i sängen...

en annan sak är det är med vart blåvalarna egentligen håller till. man har försökt att lura i mej att de bara skulle finnas vid ishaven, för att lugna ner mej. det mina vänner är lögn och förbaskad osanning. alla källor säger att blåvalarna finns i alla värlsdhav. blåvalar har till och med strandat på sveriges västkust. sveriges västkust ligger bara några mil härifrån. jag vill dö. visserligen var det cirka 150 år sen sist, men det bevisar ingenting, förutom att dom har blivit bättre på det där med grunda sund.

så, nu är alla skrämmande fakta på bordet. ni vet typ lika mycket som jag. jag vet mer, men det är för att jag helt enkelt vet vad jag pratar om. ni är, än så länge, kanske bara förvirrade och lite lite oroade, lagom så det klumpar sej i magen eller förkortar in- och utandning. nu är det dags för slutfasen av detta skräckinlägg.

EVOLUTIONEN OCH BLÅVALARNA
en gång i tiden levde sälarna bara i vattnet. sen en dag sa sebbe säl till sitt gäng "öhj,grabbar! vi ska inte liksom kolla vad som händer där uppe vid ytan?" väl där insåg sebbe och gänget det finfina med att sola på stranden och bestämde sej för att gå upp. dom är fortfarande uppe på land. deras kroppar har gjort om sej för att kunna vara på land. sebbes barmbarn blev antagligen världens första hund, för det är från sälarna dom härstammar (det fick jag lära mej i skolan iaf).

det som min uppenbarelse gick ut på var egentligen den här frågan.
vad händer när blåvalen bestämmer sej för att göra som sälarna?
många har skrattat åt mej, många har tyckt att jag är alldeles knäpp... men för helvete. inse att detta är en väldigt, VÄLDIGT skrämmande fråga. för seriöst, om vi har problem idag med typ älgar och vildsvin som springer över vägen lite som dom vill... vad i hela fridens namn tycker vi att vi har när en blåval på 30 meter och 150 ton tassar över vägen? "det är lugnt, dom äter bara krill ändå?" far ända in i baljan med er, dumma naiva människor.

nu måste jag sluta skriva om det här... jag har lite panikångest och mycket ont i magen. fy fan. det är ett hårt liv att vara upplyst av en uppenbarelse, men some one has to do the job som man brukar säga. det enda jag kan hoppas på är att ni snart inser allvaret i det här. fy vad jag är rädd. jag måste kramas lite nu, kanske dricka varm choklad och läsa sagor så att jag inte drömmer om alla hemskheter som kan hända.

Kommentarer
Postat av: -Stjärnan

Hysterica, det är nå fel på dig idag... seriöst. blåval?

men du kan va lugn, dom finns ju faktiskt inet här så... närmsta du kommer är väl gammelgäddan... och den är inte mer än 2meter!

2009-08-17 @ 16:06:01
URL: http://amaizon.blogg.se/rocknroll
Postat av: Linn

Jag håller helt och fullt med dej. men det visste du ju redan.....

2009-08-17 @ 17:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0