ska vi leka med mina bollar?

jag har nog den sötaste sambon ever everest. bara så att alla vet det.

efter att han slutade skratta åt blåvalarna och ståhlmajken bestämde han sej för att han skulle hålla på med poi. poi är enkelt förklarat bollar som hänger på ett snöre, och sen ska man snurra dom runt huvet utan att slå sej. när man har lärt sej att inte slå sej får man tända eld på bollarna och sen hoppas man på att man inte ska brinna upp.

istället för att köpa dyra bollar tänkte herr söt att han, sann hemmafixare som han är, att han skulle bygga det själv. sofie släpade med honom till stan och där köpte han hundleksaker, flagglina och lite annat grejs och nu har han två bollar på varsitt snöre som han med glädje svingar över hela världen (men inte i lägenheten för då dör han).

sen igårkväll när bollarna blev färdiga har hans huvud blivit lite knöligt av bulor, magen lite blå av runda små märken av bollar... och dom andra bollarna och fått veta att dom lever kan man väl säga. jag tycker det är ganska roligt att titta på, liksom resten av gården. idag leker han bollleken med pålen, vilkte antagligen betyder att flertalet bollar på plats kommer gå sönder på ett eller annat sätt.

han är INTE redo för eld än, det kommer märkas när han är det efetsom jag då misstänker att han kommer se lite sotig och svedd ut =P

i övrigt tror jag att han vill hälsa universum att han gjorde världens godaste tomatsoppa igår, och ingen får smaka. jag har av förklarliga skäl inte själv smakat soppan (eftersom jag är allergisk mot tomater) men jag litar på hans objektiva och ödmjuka omdöme.

i eftermiddag är det dags för 6Ms första styrelsemöte för denna termin, nu är det dags att få lite flyt på det här företaget. allting är fixat och ordnat efter bästa pedagogiska förmåga, och jag ser fram emot det som tusan. gött att få lite rullians på kontoret igen =)

till alla mina söta vänner och alla andra vill jag bara säga tack, sätt på ljudet på datorn och flina en stund =)

Kommentarer
Postat av: Linn

när han börjar leka boll-leken tillsammans med eld måste du säga till! det är ju underhållning på topp nivå!!!:D

2009-08-18 @ 17:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0