sniglar

jag har funderat över en sak.
varje dag när jag går till kåren på morronen svänger jag av åt vänster och går förbi korridorerna. på cykelvägen innan kröken är det alltid fullt av sniglar. dom bruna sniglarna. usch och blä, men man unvdiker att trampa på dom och det brukar funka ganska bra.

igår när vi skulle gå och handla bestämde dock sötsöt att vi skulle ta åt höger och gå vägen förbi gamla kåren och dom andra fula gamla husen. där va också fullt med sniglar, men det va nästan bara svart sniglar. och några bruna, men dom va till största delen döda eller såg ut att vara tillfångatagna.

har dom krig? är det två snigelgäng som har barrikerat cykelvägen utanför olastorspvägen? och vart går den magiska gränsen? är det nånting vi människor ska lägga oss i, eller ska vi bara roa oss med att cykla över dom i vanlig ordning, oavsett färg?

framförallt; hur länge ska detta pågå? när ska nån ingripa och ska FN eller USA lägge sej i det? det brukar dom juh göra, i såna här etniska krig.

vad händer med sniglarna på vintern förresten? dom lär juh bara frysa ihop till nån sort geggklump och se ut som vilken frusen hundbajs som helst, men jag vet inte. då kan dom juh inte komma tillbaka till nästa år, och det vet jag att dom gör.

nää, jag blir inte klok på det här med sniglar. tur att jag är en alldeles vanlig människa.

Kommentarer
Postat av: Joan

Eftersom jag är landskapsvetare måste jag svara:



Sniglarna övervintrar i hål i marken...

2009-08-11 @ 13:28:19
URL: http://joanpann.blogg.se/
Postat av: Anna

Och som biolog... sniglarna är nog bara överkörda. De andra som var där var nog på matjakt, mördarsnigel äter andra sniglar - därav namnet. :-)

2009-08-11 @ 13:53:48
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: linn

och som vanlig vettig männska måste jag säga att sniglar är sjukt äckliga och gärna får bli överkörda hela bunten... slemmiga kryp...

2009-08-11 @ 14:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0