i forna tider

bjussar på lite bilder från tidigare firanden

 
min far och bror, kan det vara nyår 91/92 må hända? anders nyårssupé bestående av grötklet ser ju så förträffligt god ut...

jag med en fräsig hemmagjord nyårshatt samt det för årtiondets mest moderiktiga plagget; 80talets mjukisoverall. jäpp, vi hade dom i olika färger också så att familjen tillsammans kunde va hippa som bara den. dock kanske inte just på nyårsafton.


jeanette visar stolt upp min första bussbiljett som jag fick betala vuxen för, utan att säga till. det är nyårsafton 04/05, och jag skulle ha betalat vuxenbiljetter sen... 2001? 2002? det hände aldrig, förutom just här så klart! och nää, jeanette hade inte gult år, det är lyset i busskuren tillsammans med kameran som fixar den snajsiga färgen =)


den här bilden är från...02/03? på sötrövarna frädde och bilal. det är en av få bilder som finns, för jag la undan kameran sen för att umgås med min vodkaflaska. nån timme innan tolvslaget undrade ak om vi ville hänga på till hammarby för att festa med andra kompisar, på en fest med mindre stök. jag och jenny funderade ett slag och kom på att vi nog ville det. vi klädde på oss full mundering och väntade på ak i en halvtimme. till slut ringde vi något svettiga för att kolla när hon hade tänkt att ta sej ut från lägenheten egentligen, då va redan ak på hammarby... vi klädde av oss och fortsatte firandet som att inget hade hänt hahah.

  det här är från sista året jag åkte fram och tillbaka tusen gånger på nyårsafton, 05/06. står i full glittermundering hemma och bläddrar i busskatalogen för att göra upp en färdplan. nä, för tusan.. sånt hålls vi inte med längre.

annat blev det 06/07! då bestämde jag och jenny oss för att vi skulle vara hemma hos mej med mina föräldrar och morsorna. lugnt och skönt, ingen överfylla, inga bråk, inga skumma droger i folks glas eller peroner som man inte gillar. bara trevligt och skoj. lugn och ro blev det kanske inte... vi hade egen bar som föräldrarna gärna besökte, men efter nån timme var dom tvugna att visa leg så klart. och vid tolvslaget hade juh mamma delat ut tutor... och vi lekte nog med dom fram tills två-tre tiden. det va jäklans skoj och tevligt, och inte ett dugg lugnt och skönt haha.
  
jag och jenny, sen är det den något låga baren
 
jenny med första drinken, sen jag likaså
  
stickan, jag och jenny med tutor, britt och evalinda leker, och sist lena och britt.

nu har blogg.se slutat fungera som jag vill, det blir inag fler bilder från dom andra åren, men dom va också trevliga. nu är det dags för sen lunch, och sen drar väl firandet igång.

gott slut och gott nytt år på er allihop, hoppas ni får det riktigt mysigt!




Kommentarer
Postat av: Hannah

sv: yeah det får vara ett sånt lagom litet papper där det står typ "om jag dör ska du få något även om vi inte är gifta". om vi splittras tar vi våra egna saker och så gills såklart inte det längre :) men bara så att man täcker upp det utifallatt ;)

2010-01-03 @ 13:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0