i simply dont fatt

jag betalar 100 kronor i månaden till barncancerfonden. det har jag gjort sen... 2oo6 tror jag. jag tycker nog att alla ska göra det egentligen. 100 pengar är inte speciellt många pengar, för alla som har någon form av inkomst och allt sånt därnt. självklart ska man klara sina egna utgifter i första hand, men om valet står mellan en chipspåse i veckan eller 100 kronor till barncancerforskning tycker jag att det är det lättaste valet av alla.

idag fick jag mitt årliga tackbrev därifrån. där berättade dom hur 100 kronor i månadsgåva delas upp.
jag ger 100 kronor. av dom går 67 kronor till forskning. 13 kronor går till insamling och administration. 11 kronor går till information och 9 kronor går till vård och utbildning.

jag visade min käre sambo detta, för han har fört diskussionen med mej ett antal gånger om jag tror att mina pengar verkligen hjälper, om jag vet vad dom går till osv. han verkar tycka att det är bättre att inte ge nånting alls...

och hans enda reaktion va: jaa, så kan man juh också se det...

HUR kan man också se det? HUR? jag tror att någon på SFI hade reagerat om allt detta va ljug. jag tror att nån av alla de människor som skänker pengar hade märkt om det va nått fuffens på gång á la UFF.... men tydligen kan man se det som att dom ljuger. att det inte är något bra att hjälpa till i kampen mot barncancer och allt det lidande det medför.

jag fattar inte. gör du?


om nån vill veta ger jag även pengar till rädda barnen och amnisty. för att jag kan. för att jag vill. för att bamse sa i min serietidning när jag va liten att ingen kan göra allt men alla kan göra något. för att jag har haft det så jävla bra och tycker att det är orättvist att barn far illa.

det är så jag resonerar kring mej själv och kring mina pengar. jag kan avvara, kommer alltid avvara och gör det som känns rätt för mej. och jag kommer alltid tycka att alla borde göra nått. om inte på samma sätt som jag, men på något sätt. kan man hjälpa, ska man hjälpa. är det inte så? skulle inte du vilja ha det så om du va på den där sidan där gräset definitivt inte är grönare?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Bamse har rätt!

Hur var det nu vi skulle dela upp... Röda korset till mig och vilken skulle du ta? Så har vi nästan alla tillsammans! Det är God Jul det!

2009-12-02 @ 15:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0