jag har hittat himlen

det är sant! jag är frälst och kommer aldrig mer vara densamma. den är en ny tid nu, den startade igår så idag är första dagen av den nya tiden. do you fatt? från och med nu räknar jag tid i i F.H. och E.H (före och efter Himlen).

man skulle kunna tro att igår skulle vara som vilken tredjedag som helst, men icke. det var dagen då jag hamnade i himlen, blev störtförälskad och äntligen kände att jag egentligen inte behövde något mer i mitt liv.

jag har juh gått omkring ett tag och trott att den där joacim skulle vara nån form av högsta hönset i kärleksnästet, den jag älskar mest och allt sånt därnt trams. jag hade fel. jag insåg det igår strax efter klockan 15:00 då ett par dörrar öppnades för mej och jag såg ljuset. jag såg evig kärlek. jag såg himlen.

tyvärr har jag inte tagit en bild på himlen än, och jag hittar ingen på nätet heller. det är juh ganska förståeligt i och för sej, om alla visste hur himlen såg ut skulle nog ett smärre kaos utbryta. men jag lovar att jag ska visa er, så snart jag har kommit mej för att installera min mobil till min dator så att dom kan prata med varandra.

tills vidare tänkte jag att jag skulle beskriva hur himlen ser ut, och känns. himlen är en pläd som jag hittade på chillis mellandagsrea. chilli har en affär på erikslund här i västerås, precis mellan bolaget och ica maxi. jag har nånstans alltid vetat att himlen skulle finnas i närheten av bolaget...
hur som helst, direkt när dörrarna till affären glider upp ser jag så klart den första reaskylten. men jag tittar inte så mycket på den för mina ögon dras genast,och då menar jag GENAST, till denna underbara skapelse. alldeles otroligt mysig, fluffig, kärleksfull och gosig ligger himlen där och väntar på mej. jag minns knappt vad som hände sen, jag vet bara att jag tog till mej himlen och gick omkring som i delerium tills det var dags att betala. och det mina vänner, gjorde jag såååå gärna.

himlen är en stor stor pläd. den är gjord av godhet och änglasång. just min del av himlen är granitgrå på ena sidan, och materialet är detsamma som på IKEAs riktigt mysoga gosedjur ni vet. så där lent och mysigt att man helst av allt bara vill klappa på det tills man trillar av pinnen. det mest fantastiska med himlen är faktiskt att den har två sidor. för på den andra sidan av det här gudomligt gråa underverket finns dom vita fluffiga molnen. det är sant. flera kvadratmeter av oändligt vitt fluff. det ser ut ungefär som den vita fläcken på björnes mage, men är lika mjukt och ulligt som bebishår.
och himlen är så varm, så varm. när man omfamnas av himlens värme känns det som att man aldrig aldrig nånsin vill lämna den. hjälpes vad underbart det är.

nu vet jag att det antagligen kommer att bli köbildning för att få avnjuta himlen på de orter jag vistas, men... jag tolerar inget sånt. det är är min himmel och ni får allt hitta er egen del. man kan få klappa på den om man vill, men det blir då inget ingosande eller sniffande. jag kan tänka mej att låna ut jocke till sånt, han är till 80 % lika mysig som himlen så det borde funka nästan lika bra. nu ska jag gosa ner mej en studn och försöka att planera dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0