julklappar

i födelsedagpresent fick jag en diskhandduk och ett förkläde av mina kära morsor och stickan. det kanske låter som världen mest oinspirerade present genom tiderna, men det är så klart nått fräsigt med den =)
motivet va detta på båda nämligen


det är en så kallad hårfin pik till mej från mina något mer husliga vuxna förebilder.

i julklapp fortsatte temat hårfina pikar med en matchade bricka och tre burkar. på burkarna fanns det dock andra bra slagord för hushållerskor som mej själv.

I only have a kitchen because it came with the house
Housework can't kill you but why take a chance
Both of us can't look good at the same... it's me or the house

Jag är jättekär i dom =) hur söta som helst, och bra att ha när jocke behöver hjälp med någonting hahaha =)

sen fick jag mysiga vita handdukar av min faster och en finfin jullykta och snögubbe av morfar och gun.

av mamma och pappa fick jag presentkort på IKEA, 200 spel, Höstoffer av Mons Kallentoft, Pinocchio (igen, för att jocke inte fattade att det kanske va så där smart att handla saker som stod på önskelistan som jag gav till mamma...), kalasbyxor från indiska och whiskeyglas i lovisaserien.


av jocke fick jag svärdet i stenen, törnrosa och (efter att jag bytt) Pippi i söderhavet. dessutom fick jag ett par ebba (hans svarta mjukisbraller) som han hade döpt till nathalie (efter portman) men som jag sjöälvklart kallar Johnny (efter Depp, givetvis). ajustdet, och en sån dära presentsnöresdelare =) som får ett presnetsnöre att bli flera tunna snören. bra skit =)

den bästa julklappen kom gammelfaster margit med på juldagen, KNÄCK!!! hennes knäck är det godaste jag vet, och det är lätt värt att få ont i magen för att man har tryckt i sej en kartong på 20 minuter.

så snäll hade jag varit år, det trodde ni inte va? =)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hhahahah i löööv det förklädet, väri najs :)

2010-01-01 @ 17:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0