säg det med en falukorv

ända sedan dumjocke åkte hem till sin egen familj för att fira jul där så har jag drömt så konstigt på nätterna.
det har varit från det mest alldagliga till utflippade knäppdrömmar, och han dyker alltid upp på nått sätt. dessutom vaknar jag med jämna mellanrum, och istället för att kunna gosa in mej i honom och sövas av snarkningar så ligger jag i ett iskallt rum alldeles själv och får lyssna på tystnaden. det ska bli skönt att komma hem imorgon, så man kan sovknuffas igen och stjäla tillbaka både kuddar täcken och filtar (som min käre sovkamrat bestämt förnekar att han någonsin skulle ha behov av) när någon har tagit dom efer halva natten.

inatt drömde jag ändå det knäppaste på länge. det var en helt vanlig dröm, om alldagliga saker. jag tror inte ens wern va med från början, det va väl typ jag och linn som gjorde nått. sen helt plötsligt sitter vi i råtthålet (vår lägenhet) och det vankas lunch. linn är utbytt till jocke, som ska laga makaroner och falukorv. eftersom jag inte äter det misstänker jag att jag till och med i drömmen satt och knaprade på mina knäckebröd istället.

hur som helst, när han har gjort färdigt maten kommer han med en tallrik till mej i alla fall, och när jag tar den så står det
"vill du gifta dej med mej" på den, skrivet i falukorv. han hade skurit ut bitar ur falukorven som alltså bildade bokstäver. dekorerat med ketchip och allt.
och vad gör jag då i drömmen. jag börjar skratta. jättemycket. och han med, så klart. jag torr att jag vaknade för att jag skrattade på riktigt.


sen imorse ringde jag och berättade vad jag hade drömt, och först blev han tyst (misstänker att han kan ha fått en panikångestattack...) tills jag sa att jag hade skrattat åt allt. då sa han att han tyckte att det var ett väldigt bra sätt att ställa viktiga frågor på. jag hoppas att jag inte blir utsatt för såna frågeställningar, jag gillar verkligen inte falukorv.

näää, nu ska de sista timmarna på året avnjutas i lugn och ro. jag ska packa och dona lite, sen blir det firande med familj och morsor i vanlig ordning. det är fint det =)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahhahah det var ju något utöver det vanliga, tänk om han friar så hhihiihih! häromdan pratade jag i sömnen för första gången någosnin (tror jag för jag pratade så högt så jag väckte mig själv). och vad sa jag? jo jag sa den svenska titeln på en låt av sarah dawn finer då jag drömde att jag satt på shell i laholm med min pappa och två coola 12-åringar kommer in och frågar om vi vet svaret. what was THAT all abutt?

2010-01-01 @ 17:06:49
Postat av: Hannah

Hahhahah det var ju något utöver det vanliga, tänk om han friar så hhihiihih! häromdan pratade jag i sömnen för första gången någosnin (tror jag för jag pratade så högt så jag väckte mig själv). och vad sa jag? jo jag sa den svenska titeln på en låt av sarah dawn finer då jag drömde att jag satt på shell i laholm med min pappa och två coola 12-åringar kommer in och frågar om vi vet svaret. what was THAT all abutt?

2010-01-01 @ 17:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0