söt mamma

hon vet allt hur man gör, den där mamman <3


det här mejlet kom precis:

Hej skruttis!
Lite roligt att se fram mot, i alla fall. Det blir bara du och jag, pappa har julbord den 18e och Anders vägrar se denna hemska historia.(Han var tvungen och läsa den i svenskan)
Kram från Mamma

och det lilla roliga va...tadaaa: två biljetter till Mig äger ingen! En jättefin bok som jag rekommenderar alla att läsa =) den är väldigt hemsk, som min bror uttrycker det, men samtidigt väldigt väldigt fin.

dessutom, om pappa ska på julbord betyder det underhållning på väg hem. det brukar innebära en förteckning över vad alla gubbarna på jobbet har ätit, framför allt om han som bara äter köttbullar och potatis. pappa tycker att han är knäpp i huvet endast på grund av det. sen får man höra tusen gånger under de 20 minuter det tar att åka hem om nått spektakulärt som har hänt. förra året var det att pappa hade slagit en strike, första gången han bowlade. på första försöket. en strike. första gången han bowlade. på första försöket. han slog en strike alltså. första gången han försökte.... aa, ni förstår =P

det roliga var att han fortsatte att berätta det hela julhelgen. och att en på hans jobb bara åt köttbullar och potatis. 21 köttbullar tror jag bestämt att det var. och åtta potatisar. undrar om han inte åt en chokladboll till efteråt också?

sa jag att han slog en strike första gången han bowlade också, på första försöket? =P

mamma och pappa, det är fint det. anders går väl inte av för hackor han heller... =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0