väskutmaningen

hannah utmanade mej att beskriva vad jag har i min handväska. jag använder inte min väska så ofta längre eftersom allt jag behöver finns i mina jackfickor.
i högerjackficka bor hemnycklar, jobbnycklar, en burk klövervaselin, några mynt och eventuellt jobbtelefonen om den inte finns byxfickan.
i vänster jackficka bor en mer eller mindre stängd plånbok, en 20lapp, en dosa snus ibland och den privata mobilen.


i min väska, en svart lagom stor sak från åhléns, finns det vissa saker som alltid bor där och några saker just nu som bara bor där för att jag skulle ha dom på resan.

det som bodde i min väska innan jag apckade ner andra grejer var
tavelkritdamm
kaffebönor (jag vet inte, så fråga inte...)
en tågbiljett från kristianstad till karlshamn från den 22 oktober
7 stycken pennor
ett nyckelkvitto på jobbnycklarna
2 koppargem
en sprutgrej som förhoppningsvis är jockes
9 tamponger
1 uppladdningsbart batteri
1 hårklämma i form av en ljusgul blomma
4 tygmärken från fluroenso
ett halvfullt paket extra tuggumi med melonsmak
ett ABUSlås med nyckel från kåren
en carlsbergöppnare


det som hamnade i min väska bara för att jag skulle åka tåg var
tågbiljetter
två par stickade tumvantar
2 grapefrukter
2 blodapelsiner
1 sweetie (all frukt fick jag ewa i födelsedagspresent)
fyra böcker:

   

en extra burk vaselin

mobilladdare till båda mobilerna
två stycken småpaket till min presentkalender, eftersom påsen som dom skulle legat i gick sönder...

det va nog allt. vanligtvis brukar där finnas en kalander modell större också, men det behöver jag ingen nu eftersom jag har en på jobbet.

jag kan kolla igen om ett år, då kommer väskan vara lite mer flitigt använd eftersom jag förhoppningsvis pluggar igen och därför använder väskan mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0