the return of me

jag städade lite i lägenheten igår (med risk för att låta supertråkig och så...) och gjorde den roligaste upptäckten på länge. jag hittade två gamla dagböcker! den ena va från sommaren 2004 fram tillsen tid efter att jag flyttade hit, typ årsskiftet 05/06 kan jag tänka mej. i den va det typ bara några dagar skrivna "på riktigt", resten va bara citat från filmer och serier, citat från mina kära puckovänner och massa, MASSA låttexter. sjukt fint var det att läsa iaf.
den andra dagboken började försommaren 2006, precis när jag och pålen började hålla på. precis precis faktiskt. för då kunde jag inte prata med nån om det alls eftersom det va jättehemligt, och väldigt osäker på vad som skulle bli vad. jag slutade skriva i mitten på augusti, när det började hända saker på riktigt,
det var när jag läste det som det slog mej, vilken karusell det har varit. typ tre år hattifnattande fram och tillbaka, och förhållandet som var dömt att misslyckas från dag 1 typ. det kändes knäppt att läsa att mina egna förutsägelser, och inse att ganska mycket att blvit precis så som jag befarat...
det som var absolut läskigast var att inse att under dom här tre åren... så har jag nog tappat bort mej själv på vägen. hon som skrv mina dagböcker var nån annan känns det som, nån mycket bättre. någon roligare, mer självsäker, framförallt någon mycket lyckligare och gladare. och jag saknar mej. det gör jag verkligen.

så nu är det bestämt, 2009 ska bli the return of me, jag ska hitta tillbaka till det totala katastrofpuckot som har skrivit i min dagbok, jag ska hitta tilbaka till mej själv både som person och rent fysiskt. jag ska inte må konstigt längre. det är dags att bli sej själv nu. pålens erica är död nu, det var roligt att vara ekåhrren ett tag, men erica är mycket mycket roligare så jag återinför henne igen.

men first thing first, först städa färdigt lägenheten och tvätta MASSA, sen soulsearching. it's time now =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0