helt glad

han är så söt den dära sambon =) så söt att man bara ler hela tiden. jag gillart måste jag säga =)
idag har han gett mej frulle på sängen, kaffe och slajsat upp vattenmelon i mängder. sa jag att han va söt hela tiden också? för det va han. för det är han. nu spelar han lego indiana jones på vår nya krysslåda som vi införskaffade för nån dag sen. och han låter samtidigt, sitter och småpratar med mej och spelet. nu ramlade jag i vattnet, inte ens indiana jones får gå runt med blöta strumpor juh. galet söt är han. nu vill jag inte va rosa längre, men det är juh så svårt när han ska hålla på så här =) puss puss puss puss massa hela tiden får ever änd ever ett tag till =)

igår hade vi skitskoj också!
först åkte vi till hörby med ka och hans mia för att gå på marknad. ja, frågan lyder som vanligt varför åker man på marknad? det är juh samma skit på alla ställen och år efter år. det är trångt och fullt med stadens orginal som nästan skräms, och så jäkla gott är inte det där godiset! frågan är fortfarande obesvarad.
det va som sagt samma skit som på alla andra ställen, men jag vågar nästan påstå att hörbys egna orginal va lite värre än iaf västerås. muchos orginalos (det betyder många på spanska...), och extra specilla va dom. med döfräsiga oufits, t.ex. tanten i en ganska aprikosrosa dress med klatchiga limegröna foppatofflor till. plus stråhatt.

werner skulle juh så klart bli hungrig, samtidigt som det började regna så vi bestämde att vi skulle gå in på en kinesresturang. big misstake. huge. vi beställde samtidigt och fick in maten i olika omgångar. jag fick mitt först och sen efter en tio minuter en kvart fick ka sitt käk. efter ytterligare fem minuter fick wern och mia sin mat. hela resturangen va fullsmockad med byfånar, bland annat en sinnesslö herre i shorts och vinterjacka som han promt skulle ha på sej trots att va cirka en miljard grader där inne. ka svettades som en vattenspridare, inte ens isvattnet va vidare kallt. dessutom va maten så där god. note to self: inte kinesmat in the hörby, not good

orginalherrn med vinterjackan satt bredvid oss med sin lika speciella fru. när dom skulle betala gick gubben ut.. efter en stund kom han in igen och letade efter frugan, som så klart hade gått ut efter honom. han hittade henne inte, men passade då på att fråga dom som nu hade satt sig vid bordet om han fick slå sej ner medans han väntade på att hon skulle hitta honom. det fick han inte. i-d-i-o-t.

nää, bort från detta misserabla ställe sa ka, nu ska vi hem och dricka öl. sagt och gjort, in i bilen och tillbaka till trygga kristianstad och campus med ett fåtal byfånar som är ganska fredliga och harmlösa. vi sätter oss inte bakom hus 30, solen går ner så snabbt där sa ka och bestämde att vi skulle sitta på en kulle bredvid en parkeringsplats lite längre bort. där hade solen nästan redan gått ner. bra val. vi hade jättetrevligt och drack en hel del massa sprit. som gjort för lycka. massa diskussioner så klart, men sånt är juh nästan alltid bara roligt.

nähää, nu är det tydligen pusstajm betsämde min alldeles egna orginalherre, utan vinterjacka dock.
nämde jag inte vad han hade på sej igår förresten? mina pyjamasbraller, svartrutiga. dom tyckte han va svala och sköna och bestämde sej för att dom nu va hans och att det va vanliga byxor som man lätt kan knalla omkring med en hel dag. okej sa jag och skrattade mest. så söt, så förtvivlat söt.
hade nån sagt till mej för lite mer än två månader sen att jag skulle ha en sambo som gick runt med mina pyjamasbraller på stan hade jag bara skakat på huvet och sagt att människan inte va riktigt klok. nu är det nog mest jag som inte är klok i huvet, men jag skulle inte ändra på nått för allt i världen. inte den minsta lilla detalj ens en gång. han gör mej glad, alldeles jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0