J- som i Jäääännie my love

en gång, för si så där en fyra år sen låg jag i soffan med pyjamasbraller på och glodde på TV. det knackelibangar på min korridorsdörr och när jag öppnar står där ett blont yrväder där utanför och vill ha med mej på fest. sure thing tänkte jag. det blonda yrvädret är så klart linn, men hon får ett allldeles eget kapitel sen. yrvädret släpar med mej till huset bredvid, i den översta korridore. där sitter ett gäng främmande människor som jag aldrig sett innan. jag skulle tydligen spela spel med dom. kvällen blev ganska blöt har jag för mej, trots att både jag och en annan tjej skulle upp tidigt dagen efter på introdagen. spela kvitta tyckte vi båda två.

dan efter släpar jag mej upp ur sängen. fy fan. inte ens vädret va fint, och min säng ropade förtvivlat efter mej när jag lämnade den. (jag saknar fortfarande min säng och hoppas varje dag att den ska hitta tillbaka hem hit...)
det är kallt ute och jag känner inte nån. jag tar min lilla påse med välkomstgrejer och ställer mej rakt upp och ner och glor runt. inte vidare sällskaplig kände jag mej, mest bakfull. helt plötsligt får jag en dask i röven. med tanken att nån ska få en smäll så det dånar om det vrider jag på huvet. och där står hon. tjejen från igår, den dära jennie från hjo. som fyllde år på samma dag som min andra jenny, 27 november. hon har precis tjongat påsen med välkomsgrejer i mitt på min rumpa. flinar gör hon också när hon frågar hur jag mår. jag flinar tillbaka när jag snabbt inser att vi känner oss ungefär lika motiverade båda två. och sen va det vi. jag och jennie från hjo. hela dagen. hela veckan. hela månaden. hela terminen och läsåret änd then forever.

jännie är min tvillingsyster, eftersom många inte kunde se skillad på oss av nån anledning i början. jennie är min knäppgök, kärleksnarkoman och bundsförvant. hon är det sötaste jag vet många gånger, och det är förtvivlat roligt att leka med jennie. hon är en sån dära riktig tjejkompis, en sån man kan böla med, skvallra med och som faktiskt kan överatala mej att kolla på romantiska komedier utan att sucka mej igenom dom. därför älskar jag henne ganska fräsigt mycket =)

jag och jennie har juh gjort cirka tusenmiljarder roligaste/bästa saker. vi har blivit påkörda, jag har blottat hennes rumpa för ett helt dansgolv under dammiddagen, vi har haft ett barn i thailand ihop, vi har lekt träd i skövde, vi har haft terapisamtal i KISSmålningar, skrämt ihjäl varandra i skräckfilmer, lekt fyllleleken i hela sverige nästan, använt niklas finskål som han har fått av sina döda mormor som slatthink, haft 20årskalas på kåren, tröstat varandra i kärleksbekymmer och fnissat åt varandras rosahet massa gånger och slutligen har vi en gång beställt en pizza med bara halva med tomatsås. och några saker till. typ.

på söndag ska jennie komma hit och bo lite, för hon har lovat bort sitt eget hem. sån är hon <3 vi är ganska så olika och ganska väldigt lika lika ofta. en bra kombo.


jag och jennie på väg till Bonna i Skövde ht06

   
kramkram söta du, med linn på dammidaggen 07, sexiii woMAAANs


Som KISS på brakfesten ht05.. eller va det vt06? dunn nå

   
puss på jennie, puss på jennie igen och det är juh uppenbart att vi är kära?


så här såg vi ut innan vi blev påkörda dammiddagen 06

jag kan väll egentligen säga hur mycket som helst om underbara jennie, men mest vill jag nog säga att jag hade haft otroligt astråkigt och jättemycke värre i kristianstad om inte hon hade tjongat in HKr papperskasse  röven på mej den torsdagen för fyra år sen. det hade inte alls vart lika roligt, inte vart samma över huvudtaget.


jännie, i love hjo <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0