K - som i Kanarie

haven't you heard, about the bird? well, everybody knows that the bird is the word.

kanarie va en av de första jag träffade när jag flyttade till kristianstad. eller, han och micke va väll dom första jag hade längre samtal med kan vi säga. och det klickade nog från första början, för helt plötsligt satt vi där själva kvar när festen va slut och snacka och drack öl. och sen dess har det väl vart så for ever and ever. jag, kanarie, snack och massa öl. det bästa jag vet.

martin kanarie mr bird pappa svensson - en välartad pojke med långt hår och skägg som bor i smålands skogar och försörjer sej genom att råna intet ont anande tursiter, har en underbar dotter och gillar saker som går att skjuta med. desutom äger han en fågeldräkt.

mr bird är... lätt en av mina närmsta och bästa vänner. jag kan prata med honom om allt, ALLT. och jag gör det dessutom. han är en av dom roligaste människorna jag vet. jävlar vad vi har skrattat ihop. när vi va suparheroes, när vi va sexzy timez, på alla studentfester, på chappen, på kåren, i trean, hos pålen. vi skrattar jämt. och har alltid roligt. till och med när man ska va seriös och allvarlig är det roligast att va det med kanarie. och jag saknar den fan som tusan. det är inte alls roligt att han vill bo mitt ute i skogen i ingenstans. det va bättre när han bodde i sölvesborg och va här hela tiden.

kanarie är den enda människan jag vet som kan va så totalt vuxen utan att vara vuxen alls. han är så jävla vettig, smart och tusen superlativ som jag inte pallar räkna upp, och så jobbar han som tågrånare. high  chaprral, the big gubbdagis, för alla män som vill vara pojkar på sommarn.

nu vill inte jag berätta mer om kanarie, nu vill jag åka och hälsa på honom innan jag dör (alternativt dödar min griniga sambo, hamnar i fängelse och förmultnar till oigenkänlighet)( <---- så får man inte skriva, då får man antagligen inga julklappar eller ännu hellre, en ännu mer grinig gubbe, men just nu är det lätt värt att chansa, den här dan kommer nog bli åt helvete iaf...)

birdy bird. en sån där man lär sej mycket av, håller mycket av och skrattar mycket av. alla borde ha tillgång till en kanariefågel.

   
jag och bird på Fiat 06, vi har bytt halsdekoration, birdie som min syster


när vi hade fått nya äckliga 6M- tröjor tyckte jag och kanarie att vi skulle
protestera lite. så vi jobbade i gladpack. jag hade en gladpackklänning,
han och pålen gladpacklinnen. det va så jäääävla varmt.

   
vi va en ganska rolig trio en gång i tiden, jag och kanarie leker...nått och slutligen så kan han se ut så här när han jobbar på chappen


the bird is the word. alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0