najtmär

just det... jag drömde mardrömmar inatt. eller bara en. det började som en vanlig dröm, jag och sofie och werner lekte hemma i hus 30. i min dröm så bodde sofie också där. vi ville busa massa med ABK, för precis som i riktiga livet så va vi för jävla trötta på hur dom håller på jämt och ständigt med sina fjantigheter. sofie och werner hade målat bamsefigurer överallt på väggarna medans jag sov, och nu va det jättetidigt på morgonen. dom väckte mej för att vi skulle spana på fastighetsskötaren när han kom och såg de fina konstverken.

vi satte oss i trappen och väntade, och efter ett tag så sa werner att han kunde höra trätofflorna klappra, vilket betydde att fastighetsskötaren va på väg. då smög vi försiktigt upp till den andra trappen för att gömma oss och vara på bekvämt avstånd från våra egna lägenheter om vi skulle behöva gömma oss.

vi spanar ner medan vi är på väg upp för den andra trappen och det är då vi ser honom. fastighetsskötaren (det är nu det blir en mardröm. kids, håll nån i handen och tänd alla lampor om du sitter i ett mörkt rum). i ett par svarta träskor, knallvita ganska tunnhåriga smala ben, fula ABKblå shorts, en vitgråmelerad skabbig t-shirt och verktygsbälte.
han har helskägg men är flintskallig. ser butter och elak ut, samt en smula dum. och det är smygarn! SMYGARN! majjgaaaaad jag hatar honom. vart helt arg i drömmen till och med. fy faaan.

sen vaknade jag, för att jag va arg och för att nån telefon lät. och nu ska jag fortsätta med mitt arbete. har en tarditionspärm som ska fyllas. och lite annat smått och gott. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0