supersega hjärnan och jag

mm..det är min vardag jag pratar om. jag och min hjärna, man skulle kunna tro att vi är ett hyfsat okej radarpar, men icke. vi vill oftast inte samma saker, och tänker på helt olika sätt för det mesta.

för det mesta är det så att jag är trött och hjärnan är trög, då samarbetar vi inte alls bra. då bara sover vi och umgås var och en för sej. tvingas vi arbeta ihop kan man väl säga att reslutatet är allt annat än okej. oftast måste jag uppträda ganska otrevligt då, eftersom hjärnan envisas med att slå mej i huvet så jag får ont. ibland hämnas jag genom att droga hjärnan med såna där vita piller som sjunger och spelar i reklamen. då brukar hjärnan se till att vi slocknar tillsammans, vilket brukar va helt okej för mej.

ibland är jag trött men hjärnan tipptopp. då brukar jag säga åt hjärnan att vi ska slappa, och hjärnan brukar inte gilla det alls. som hämnd brukar hjärnan se till att jag blir rastlös och/eller uttråkad. JÄVLIT irriterande. hjärnan brukar tjata och tjata och till sist brukar den faktiskt vinna och så går vi och hittar på nått. som tack brukar den se till att bli trött ganska tidigt så att den dära nattsömnen blir så mycket längre och tyngre.

nån gång händer det att jag är aspigg, men hjärnan är helt lost. det är lite som att vada i trögflytande slajm. oftast inträffar det dagar efter att jag och hjärnan vart på partaj, eller på måndagar. måndagar är enligt både mej och hjärnan ohjälpligt onödiga. även om jag skulle vilja vara attans aktiv idag och uträtta miljarder saker så går inte det efter som min nerslajmade hjärna inte pallar. hjärnan hatar måndagar, det är som att den får jetlag av att flyga in i nya veckor så där adrupt.

jag och hjärnan har ett avtal, där det är så att trots att jag är den pigga av oss på måndagar så är det hjärnan som får ta de tunga besluten. visst, jag passar på juh på att göra lite mer dumma och ogenomtänkta saker, men alla stora beslut måste jag låta vänta tills hjärnan är back on track. om jag skulle försöka fuska så ser hjärnan bara till att jag blir handlingsförlamad, den har installerat en sån knapp i huvet på mej den lille fan.

det jag egentligen skulle ha sagt va väll att det blir ingen hund alls, eftersom nu har hjärnan börjat kolla telefonsvararen för dagen och vart synnerligen upprörd över mina tusen röstmeddelanden om att jag ville ha en hund. som hämnd har hjärnan tagit bort all energi och lust. jag har inte ens lust att andas längre, men gör det ändå för annars blir väl hjärnan bara på ett jävla humör.

stupid hjärna. stupid måndag. AJJ (så där,  huvudvärk. tro inte att jag tänker be om ursäkt, jag tycker att du är dum och elak, hjärnskrutt! nån dag när du sover tänker jag göra allt vad jag vill och du ska inte få stoppa mej, mohahaha).

nähä, dags att muta hjärnan med lite kaffe? den brukar gilla det, säger att det är ungefär som snus för mej. hjärnan gillar inte snus. därför får jag inget idag. inget snus och ingen hund. men kaffe, det går tydligen bra... fy fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0