vinglas vinglas

det vinglas väldigt mycket när man har druckit några vinglas (jaaa, jag tycker det är lagom roligt att det stavas likadant, som att det är förutbestämt att orden ska vara kompisar och höra ihop)

igår va en sego-alberto dag, astråkig och alldeles menlös. ända tills sötaste sofie messade och sa att det va dags för vinkväll. så klart det va det, ner på stan och handla lite av den stärkande och hälsosamma drycken. bara en flaska faktiskt, jag kan också låtsas vara duktig och förståndig mitt i arbetsveckan.

och sen blev det tjejsnack för hela slanten, med allt vad det innebär =) så klart är allt hemlighetsstämplat och kanske en smula dimmigt in på småtimmarna, men det va skoj skoj skoj. tänka sej, jag har tjejkompisar, flera stycken. det trodde jag aldrig. puss ewa och sofie (och ni andra med så klart, men ni va juh inte med igår och är lite oförtjänta av en sån ynnest =P )

i övrigt? tjaaa, precis som väntat är en vas från västerås på väg ner med tillhörande mamma och pappa. och vinglas (såna man dricker ur) till den buttrige sambon förtret. han menar att vi inte behöver mer vinglas. jag menar att han inte har nått att säga till om. jag vann den diskussionen mest för att jag slutade lyssna. han testade att prata lite högre, men till ingen nytta. det betyder antagligen att jag kommer få igen vid första bästa tillfälle, men det kan det va värt.

now, back to work. dags att sparka igång the spark. och hjärnan kanske. vart är paddeln sune?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0