bläväder och hål i plånboken

det är snuskväder. varmt, men kallt och mulet. man måste ha kläder på sej, massa kläder, men om man rör på sej blir man svettig och längtar hem till duschen. fy bubblan. vart i helvete är solen? stupid juni.

igår skulle jag till karlshamn och hjälpa werner att packa. han blev lite sen, vilket betydde en timme på stan. vad göra? shoppa så klart. jag letade efter skor, det börjar bli panik nu for real. jag hittade inga, för alla skor är fula. nej, inte fula kanske men dom ropar inte "ta med mej hem!!". och då gör jag inte det. så ofta...

istället hittade jag två klänningar och lite underkläder. och en bok =) klänningarna hittade jag på en affär som hette nått, men jag vill bo där. och jag tar ewa med mej. vi skulle va lyckliga resten av livet tillsammans. jag ville ha allt, och tänkte köpa allt, men plånboken tittade så surt på mej och jag kunde nästan höra mamsen sucka och skälla på mej. så jag valde som sagt bara två.

när werner kom sen fixade vi flyttkartonger och började nästan packa grejer. sen skulle han föra över pengar till mej, och då ser han att skattepnegarna har kommit in. jag blev så lycklig!! mer kläder till mej, tjohooo. så idag på morgonen gick en något purken erica (trött och allmänt off) in och köpte två klänningar till. sen blev jag snäll =)

och nu har jag lite grann ångest, men lätt värt det. kläder for teh winn. jag måste ju rensa garderoben nu om vi ska få plats båda två. men helt tomt ska det juh inte bli så då kan väl dom dära nya kläderna få bo på dom gamla klädernas plats. eller nått sånt ditåt =)

stupid ka är sjuk och kan inte jobba ikväll, vilket gjorde att planerna som vanligt gick åt helvete, ingen bio idag heller. nästa biodag är superhemlig, för då kan inte nån förstöra dom =) men det ska väl bli ganska kul på kårpuben också, hoppas jättemånga av våra kårmuppar kommer, det här är juh deras kväll =) kårmupp är ett fint ord om nån undrar eller tänkte bli sur.

nä, garderobsrensning vare... suck. hej då kläderna som jag inte sett sen jag flyttade in, antagligen. hoppas ni kommer trivas hos dom fattiga barnen i afrika, eller vart ni nu tar vägen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG VET! Jag fattar inte heller vart de tagit vägen! Jag fattar fan inte vart alla snygga skor tagit vägen. Jag gick en sväng på stan i kristianstad men där fanns inget fint alls. Stupid. När man väl har pengar. Fast de kommer ju försvinna ändå, det vet man ju så väl ;D

2009-06-10 @ 17:58:18
Postat av: Hannah

Det där var från mig :)

2009-06-10 @ 17:59:07
URL: http://hannahelais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0