E - som i Evalinda

det här från början mammas kompis, men jag snodde henne när jag föddes. jag är till och med döpt efter henne, erica linda maria. jäää. hon är en av mina morsor. den som inte är min gudmor, men nästan ändå (hon fick min bror som tröstpris...grattis.). hon fyller år samma dag som jag har namnsdag, 24 januari. vi har båda namnsdag den 20 juni då, på lindadagen. vi är ganska tajta om man säger så =P

evalinda... va ska man säga om morsa två egentligen? hon är också från norrland och har lärt oss att det inte heter örngott utan kuddvar [kudd-varr] (med norrländskt uttal så klart). hon kan sticka och gjorde massa tröjor åt mej när jag va liten. hon är söt, snäll och rolig på alla sätt och vis.

okej, jag kan inte hålla mej längre. det måste juh sägas. självklart är hon juh knäpp också, det är det jag gillar mest med alla mina föräldar, den ena är knäppare än den andra... i en cirkel, för dom överträffar varandra hela tiden.

evalinda är väl den som är... lugnast av knäppföräldrarna (bortsett från min käre far då, men han är juh ett naturfenomen på det där...) om man nu kan påstå att nån av dom är lugna. men jag tror det har mest med det där norrländska att göra, man blir liksom inte så.. bråkig då =) förutom när det kommer getingar, humlor, bin och grejer då =P

alla som har hört mej säga kisse daa, eller bara kisse för den delen... det är snott från evalinda. hon säger så på min brors dopband. det är lena som filmar, dom står i trädgården hemma och filmar släkten som kommer från kyrkan. det är juh ganska tråkigt tycker dom, så helt plötsligt är grannens katt i fokus istället och så hör man evalinda i bakgrunden säga kisse daah. på den vägen är det.

jag fick en rosa kaffebryggare när jag flyttade hemifrån, den va från evalinda. tyvärr gick den sönder. men jag fick ett matbord och stolar också, så fort jag har ett riktigt kök ska jag hämta dom från mamma och pappa. om jag får, mamma verkar har blivit ganska fäst vid stolarna iaf... =)

alltså, jag vet inte riktigt mer vad man ska skriva. det finns juh hundratusen saker jag skulle kunna säga, det är juh ändå min morsa. hon har vart med och uppfostrat mej och gjort mej till den jag är idag, så tacksamheten svämmar nog över haha =) på riktigt, faktiskt.



det finns massa fler bilder, men dom är på datorn hemma... har jag tur kanske en snäll mamma skickar några?
gärna på mej och evalinda tillsammans? det finns cirka 22 år att välja på, nått ska du väl hitta? =)

det va E - som i evalinda, världsbäst morsa och en sån där man inte klarar sej speciellt bra i livet utan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0