F - som i Frugan

adelina pignat, min första fru. det var en vinter... eller höst? jaja, nån gång på året iaf för... några år sen. det är lite dimmigt. vi hade BÖSmusik på högsta volym, jag tror vi va på gamla krebo. pålen hade precis hittat måsbjörn pålsson. BÖSfesten va i full gång, sludder och vingel överallt.

helt plötsligt kommer den, låten från himeln. jag tittar på adelina, ser hennes alkoholdimmiga ögon och allmänberusade uppsyn. helt plötsligt känns allt så rätt, det kom som en upplysning, ett tecken från högre makter. jag öppnar munnen och orden yttras utan att jag ens hinner tänka på det: adelina, vill du bajsa runt hörnet med mej? (för er som inte vet det hette låten så, och jag menade så klart inte att jag ville bajja med adde, lite hyffs har jag. men andemeningen va densamma)

 

adelina tittar på mej, ler och säger de enda ord som kunde gjort mej lycklig just då: åå, erica! jag trodde aldrig du skulle fråga! sen tog hon mina händer, släppte den ena och tillsammans lyfte vi varsitt grogglas och tömde det i en nyförälskad skål.

 

jag har känt adde sen jag började i 6M 2oo5. vi va i samma lag, och det va inte riktigt förns på lag-... eller va det brakfesten? jaja... det va inte förns då iaf som vi fann varandra på riktigt. vi va dom enda som verkade kunna dricka av samma kaliber... och bete oss som typ folk =) bra folk.

 

sen övergav hon mej, och flyttade till malmö. men det gjorde ingeting, det har vart så hela vårt äktenskap och vi är förvånansvärt bra på det där med distansförhållanden. 

 

så klart älskar man henne till döds. förutom att hon är min fru är hon en riktig kompis. beviset på detta är faktiskt det ögonblick hennes älskare (eller pojkvän om man hellre vill det...=P ) johannes upptäckte att han va kär i henne.

 

vi va på väg hem från kåren, till en efterfest så klart. som vanligt har jag och adde hinkat i oss en del, vi brukar göra det tillsammans av nån outgrundlig anledning. adde kände att hon skulle behöva göra sej av med en del om hon skulle kunna njuta av efterfesten. fine tänkte jag, smart plan. pålen verkade också gilla förslaget. vi stannade vid en gräsmatta och påbörjade projekt efterfestplats i magen. till min bestörtning inser jag att jag inte kan. adde och pålen vräker ur sej minst en liter var, men jag får knappt ut spott. va fan är detta? jag blir asarg och förbannar min mage som inte brukar ha speciellt svårt för sej att göra sej av med saker den inte riktigt gillar (uppenbarligen gillade magen groggbuffén denna kväll..) svärandes står jag där, hjälplös och alldeles groggmättad, hur skulle detta gå? det är då hon gör det, min underbara fru. ståendes alldeles bredvid mej höjer hon sina ena hand, sätter fingrarna över den ena näsborren och fräser till med den andra. jag ser det i slow motion, och ser vad som flyger ut från den mörka hålan. innan jag hinner blinka (knappt vrida på huvet heller för den delen, men det gjorde jag turligt nog för adelina) har även jag avslutat projekt efterfestplats i magen, och detta med bravur. sånt gör bara en riktig vän, eller en äkta hälft =) detta insåg juh även johannes... and he still does =)

 

jag och adde den underbara kvällen. men det här är nog innan nån av oss visste


   

frun dricker öl, shotfrukkost på lappfejden och med johannes


vi är ingenting annat än vackra. så det så.

 

det va F- som i Frugan Adelina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0