gårdagens

helt underbart. igår efter styrelsemötet gick jag sofie och ida hem till sofies nya lägenhet. den va så jäääävla fin! jag är sannslöst avundsjuk på den underbara tegelväggen som fanns där som avskiljare. jag vill också ha en, stupid lilla lägenhet som inte får plats med något roligt.
jag vill också flytta till ett riktigt hem, utan kardborrebandslister, trasiga handfat och lampknappar som ofinns.
men men... grattis tusen gånger till sofie =) den va sketafin, och jag tror ni kommer trivas jäkligt bra där =) etta inte i fritzelhålet =P

hur som helst, vi beslöt att vi skulle ha en exklusiv inflyttningsfest för ett fåtal inbjudna. det va jag och ida som va fåtal och inbjudna. vi satt där på golvet på några kuddar, lyssnade på 90talsmusik från en gammal bandare och drack vin. och snackade. helt underbart. att umgås med ida och sofie är lite grann som att ha toretts tror jag. man bara säger preciiis vad som ploppar upp i hjärnan. och dom andra lyssnar, pratar och spinner vidare. stöttar och kommer med bra råd om det behövs. skrattar ganska mycket. om man har nått på hjärtat riktat till nån av dom andra, lättar man på trycket och vet med säkerhet at den andra kommer lyssna och ta till sej av det man säger. inga fjanterier, inget knussel. just do it, do it good. kan inte tänka mej några andra jag hellre hade jobbat med i ett år. och eventuellt va kompis med ett tag till... =P närrå, tant agda och mongol-ida for the win =) det kommer bli många såna där kvällar, och jag ser fram emot det som tusan =)

annars då, gjort nått vettigt idag? egentligen inte, men jag har övat på att vara förståndig =) ida och ka ville festa lite ikväll, vart sannslöst sugen, så klart. men sen kom jag juh på det, imorron är det brumbrumdags. så nej. "nej, jag kan inte. jag ska köra långt imorgon." vips hade jag förvandlats till tant agda. stupid sofie, hon kunde sagt att det smittar =P

så istället består denna underbart spännade onsdagkväll av tvätt och tvätt. men när den är klar ska jag till karlshamn och hjälpa sötsöt att packa. har jag tur kanske jag får en puss också =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0