valar vilar velar

gullig grej: när jag och wille skulle gå och rösta, duktiga medbrgare som vi är (under hot från sofie) hade vi inte med oss röstkorten, eller vad dom hette. sofie hade sagt att det skulle gå bra ändå. utanför vallokalen stod några kvinnor och delade ut valsedlar, lägligt nog från det parti som både jag och wilson ville rösta på. tack sa vi och gick in till båsen. jag fick lämna min röst utan problem, men med wilson va det värre. han fanns inte med på listan. va fan, vi bor tio meter från varandra? en man erbjöd sej att ringa nån sån vetare, och då fick vi reda på att wilson fortfarande är folkbokförd nere i stan och därför skulle bege sej till centralskolan (in the house of bambuu) och lämna sin röst där. vi tittade upp på himlen, som såg ut att vilja gråta lite och tänkte att inte en chans i helvete att vi pallar. vi hinner gå knappt hundra meter när vi hör någon ropa. det är en av kvinnorna som gav oss valsedlar. vi hade sagt till dom hur läget va när vi började gå hemmåt, och nu hade dom beslutat att köra oss fram och tillbaka från centralskolan. man tackar man tackar, bra parti det där =)

jag är helt slö. sjukt uttråkad har jag vart sen jag kom hem från chaparral (dit jag och wilson åkte igår för jag hade tråkigt och ville inte ha det mer). och rastlös. samtidigt slö och trött. så jag har mest legat i sängen och donat därifrån med massa grejer. men jag och sängen är lite osams. den vet om att den snart ska skiljas från mej, jag och werner ska juh ta hans säng. jag har försökt förklara för sängen att tiden är kommen, vi kan inte vara tillsammans för evigt. det har vart sju underbara år, men..det är över nu. tiden är inne. jag är precis lika ledsen som sängen, tro mej. jag kan eventuellt fälla en tår när den försvinner från min lägenhet. usch, det är hemskt att tänka på det till och med, jag får se till att nån annan löser det där, jag kan inte va hemma när sängen ska... ska.. skjutsas hem till en trevlig familj på landet som har massa andra sängar min säng kan få leka med. och stora bomullsfällt den kan rulla sej på. nu gråter jag snart. inte kan väl jag skiljas från min säng, det är juh befängt. hur ska jag kunna ta hand om alla kuddarna och täcket, och filtarna, utan sängen? man är faktiskt två om ett sånt ansvar. tänk om mina kuddar, filtar och täcke inte gillar den nya sängen? dom kanske borde träffas först innan den flyttar in? hur löser man sånt här egentligen? jag får kolla nån sån här familjesida, det här är juh uppenbart likvärdigt skilsmässor och nya förhållanden. stupid säng. stupid me som faktiskt blir lite ledsen på riktigt för att jag måste göra mej av med min säng. skärpning fröken, skärpning.

jag funderar på om jag ska göra två flugor på smällen och bearbeta två fobier samtidigt. jag har nämligen upptäckt att mina fötter är alldeles alldeles trasiga. och ännu värre efter denna helgen. så jag borde nog gå till en sån här fotnisse. problemet med såna är juh att dom ska hålla på med massage. och klämma och fixa, typ som doktorer. men om jag gör det, går till en fotnisse alltså, så bemöter jag juh två fobier på en gång, i en ganska liten skala. det värsta som kan hända är att jag vill springa därifrån, men att det inte går för att det sitter nån stackars sate och håller i mina fötter för glatta livet. bläää. ne för tusan, jag löser det här själv. ett stycke sax kan göra underverk. vad jag ska göra med alla sår vettitusan, men jag ska nog ha pippiplåser liggandes nånstans. fast det vore juh så gött om nån som visste vad dom sysslade med tog hand om det här... aa, det är en jäkla karamell att suga på. jag får fortsätta fundera under natten.

i övrigt, tequilan som ser ut som ett pris man vinner på en gala är inte speciellt bra för vare sej minnet eller förståndet. minnesluckan irriterar mej tusan, werner har berättat lite om vad jag tydligen ville prata om, men jag kan inte för mitt liv begripa varför. störd i huvet rent allmänt kanske. antagligen. nu ska jag hålla mej i skinnet till midsommar, stupid tequila som gör att det blir läskit att dricka!

saknar dej, kom hit och kramas? du kan få en puss också. puss


Kommentarer
Postat av: Hannah

OHNOES! Jag har helt glömt att jag måste göra mig av med min säng?! VAD SKA JAG GÖRA NU! min älskade säng... bortglömd vind för våg. dålig av mig. suck. vem vill köpa den med en äcklig kaffefläck i? typiskt!

2009-06-10 @ 13:07:35
Postat av: erica

den kan få bo med min säng... i landet ingenstans =)

2009-06-10 @ 13:09:44
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0