winning looser

helt underbar dag =)

ner på kåren klockan nio för frulle. styrelsen hade dukat upp duktigt med mat, och som pricken över i:et kom lilla ewa med superstora, supergoda jordgubbar. MUMS  MUMS MUMS. vi snackade och åt massa, typ tills vi mådde illa.

sen va det dags för den hemliga utflykten. packa in mer mat, för cirka 50 personer, vi va 9 stycken... och sen packa in oss själva i bilar. ola, lasse, arne, solveig och susanne i en (vuxenbilen) och maria, ida, ka och jag i den andra (retardbilen). vi dunkade abba hela vägen till åhus som va den hemliga orten. vad kan man göra i åhus? bada, äta glass och kolla på vodka. jag höll tummarna och blev bönhörd.

vi fick åka till en av fabrikerna och se vart vodkaflaskorna bor innan dom gör folk lyckliga.
först kollade vi lite på produktionen och sen fick vi se en film om ABSOLUT, och efter det satt väl åtminstone jag och dregglade. jag skulle ge mycket i världen för att vara en av dom som får provsmaka dom dära 50 sorterna dom gör av samma smak innan dom bestämmer vilken som va bäst. drömyrke kallar jag det =)
jag gick och nynnade på i'm in heaven hela tiden...och va törstigare än nånsin förr.

när studiebesöket va över skulle vi spela minigolf. laginldelningen som maria gjorde resulterade i det bästa laget lasse, solveig och jag, maria ka och susanne i ett annat och ida ola och arne i det tredje.

vi började spela på bana 3 för att inte krocka med folk. ingen av oss fick ner bolljäveln i hålet,  inte ens genom den förbannade banan. jag tappade tålamodet helt och suckade djupt när jag insåg att det fanns 17 stycken livsförkortande fejkgräsplaner till. det gick lite bättre sen, jag slog till och med hole in one en gång!!! lasse lärde mej att det inte hette så på minigolfspråk, men jag har glömt va det andra va. nåt löjligt säkert.

människan som uppfan minigolf (eller bangolf då!! löjligt i vilket fall) måste vart den mest ondskefulla fan som nånsin levt. han måste hatat semesterfirande familjer och tålamodsfattiga människor nå så fruktansvärt. jag kräks mentalt bara jag tänker på skiten. fy FAN.

hur som helst, två timmar senare va alla lagen färdigspelade och poängen räkandes; MITT LAG VANN!!! hurra!! sjukt bra! med ett helt poäng över dom andra två... men iaf. och dessutom så va jag bara tredje sämst av alla som spelade. JÄÄÄ!!

och nu..ska jag fortsätta rensa garderoben och knö i kläder... och göra i ordning i detta kaos för snart har jag en sambo!
det pirras fortfarande i magen när jag tänker på det, men det är väldigt bra pirr =) som när man va liten och väntade på att folk skulle komma på kalas. men den här gången ska jag inte kräkas när dom (han) kommer... =)

Kommentarer
Postat av: Carro

åhh en utflykt till mitt jobb. skoj värre.

2009-06-25 @ 08:22:02
Postat av: erica

eller hur, vi ropade hej carro några gånger utifall att du skulle höra =)

2009-06-25 @ 10:23:23
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Carro

eller kunde ni ju ringt innan!

2009-06-26 @ 22:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0