11 miljarder vuxenpoäng

schweeeeet schesuss. idag är det onsdag, bästa kvällen i veckan för studenter. idag har gjort nått jag aldrig tidigare gjort, eller faktiskt flera stycken....

- jag har sett tommy leka star wars inne på ica, med en kundkorg på huvet. (värre än när pålen lekar att korgarna med hjul är hans hund som håller på att slita sej... jag måste handla med mer normala personer känner jag...)

- jag har sett t-kila ha värre datorhumör än jag. han kan juh det där, ändå slog han tangentbordet i bordet flera gånger. sweet, i'm not alone

- jag har ätit middag bordet brevid en lärare utan att säga nånting dumt.. tror jag.

- jag har tackat nej till en kårkväll trots provocerande "du är sämst"- kommentarer från jonas

det mest chockerande är dock följande:
jag, erica linda maria andersson, dotter till mina föräldrar och kronisk städhatare, har idag istället för att köpa alkohol och dynga ner mej till kåren köpt städ grejer för typ 400 spänn! (lugn och fin nu mamma, det är fortfarande osagt om jag kommer använda dom, men dom finns iaf...)

det hela började med att jag och ewa bestämde att våra tomma magar förtjänande rose garden. efter två timmars ätande (fy farao, jag ska inte äta förns tidigast tisdag.... bläääääääh!!) när vi hade rullat ut från resturangen frågade ewa om jag inte ville följa med och handla. sure baby, sa jag. brumbrum, in til maxi. jag och ewa menade att detta skulle juh bli en tokbillig storhandling, eftersom när man är smällfetemätt handlar man definitivt inget mer än man behöver. skulle kunna va en true story om det inte vore så att... vare sej min eller ewas hjärna funkar riktigt så. istället för mat köpte både jag och ewa istället miljarder bra-att-ha-städ- och-hygien-grejer. det va diskmedel, sköljmedel, såpa (va FAAAN ska jag med det till? seriöst, vad använder man det till?), golvtvättmedel, tvål och schampo liter vis och till och med sån sprutsprut- nu är det rent på diskbänken- medel. mat som inhandlades: knäckebröd, majs, yoghur och müsli.
linn frågade om jag skulle ha diskmedel på mina kmäckemackor, antagligen. det luktar iaf orkidé. varför jag köper saker som luktar gott har jag dock ingen aning om. antar att det är för linns skull, som tack för att jag tvingar henne att dammsuga hemma hos mej =)

nu ska jag börja tentaplugga, hejja mej!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Diskmedlet luktar väl ändå smultron!?

Och jag tror att såpan var till att rengöra ugnen. Jag har med köpt en. Så jag kan ju prova först. Men om vi har slut på kontot lite tidigt, så kan vi diska åt folk för pengar. Eller som killen i affären sa: "haha"

2009-03-25 @ 23:29:56
Postat av: Ambulanzen

Ja fy va vuxen du blivit ;)Hade ju varit skoj med en kårenkväll igår fast jag var dödligt trött. Fixade min rest från Ht06 (miljarder år sedan) JAG ÄR GODKÄND!!! var bara tvungen att skryta lite... så jag är med lite student och inte såååå vuxen :P

2009-03-26 @ 05:54:11
URL: http://http://lilla-knyttet.blogspot.com
Postat av: Anna Månsson

Gud vad ambitiöst!!! Men ni hade bara behövt köpa såpan... den funkar till govl, toa(badkar/dusch) och ugnen. Till diskbänken har man vanligt diskmedel som man även har till fönster och andra ytor. Avlopp tar man med ättika, bakpulver och kokande vatten har jag för mig och toan och andra kalkiga ställen (ja, det bruna äcklet i toan är kalkavlagringar) citronsyra! Då sparar man miljön men franförallt plånboken så man har råd att köpa mer sprit! :-) Hur många vuxenpoäng har jag på detta?

2009-03-26 @ 10:03:42
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Hannah

Hhahah ajaa jag vet. jag blev också mäkta förvånad av att se att han blev arg när det inte gjorde som man vill. en annan ger bara upp och gör nåt annat om det bråkar. eller tja, ropar på fredrik då :D men oj, vad ska man med allt det städgrejeset till?jag har en sprutflaska med nåt och en svamp. och en abk-trasa. det får räcka. :D

2009-03-26 @ 12:28:10
Postat av: erica

ewa: ja just det =) men jag tänkte ta orkidée grejen =)



sandra: hejja grattis! =) en gång student, alltid student, så länge rallen lever iaf...



anna: du är bedrövande vuxen.det finns faktiskt inget annat att säga =P



hannah: du har en mopp också, han kallas fredrik =P

2009-03-26 @ 14:23:06
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0