bläck and such

jag har nästan förträngt allt om källsorteringsrummet nu. allt förutom dom den äckliga biten isolering som låg över golvbrunnen och såg ut som en bit äckelpäcklig bambuskott. det kommer dröja lite igen innan jag äter kinagryta kan jag säga...

däremot kom jag ihåg vad jag satt och funderade på under de otroligt spännande mötena idag.
jag har funderat på att tatuera mej sen jag va... tja, typ tolv kanske. men eftersom min ärade moder, fader, morfar, några fastrar och samtliga andra nära och ärade släktingar skulle gå i taket så har planerna inte satts i verket än. inte för att jag är feg, utan för att jag är snäll. first things first som det heter, dom va juh tvungna att ha tid på sej att vänja sej vid pojkar, alkolhol, nikotin och andra hemskheter först. och tro mej, det va inte en enkel match att övertyga dom om att allt detta kunde hamna i kategorin "nästan godtagbart okej, kanske" (ja, dom är hönsmammor allihopa. fula i munnen kanske, bitska jaaa, men ack så hönsiga).

hur som helst. förslagen har vart många genom åren, och inte allt för genomtänkta (alla häftiga saker jag ville skriva när jag va fjorton känns inte sådär jättehundra längre, eller alla pojknamn..).
ända sen jag var sexton så visste jag dock att det skulle bli en lilja, efter mormor. men det finns typ tusen liljor att välja på, och tusen olika sätt göra dom på.
sen idag satt jag och tänkte på alla platser i världen jag hellre skulle vilja vara på än på NUmötet. listan blev längre och längre (ja mamma, hemma va nummer ett så klart) (nej, men nästan, förlåt).
då helt plötsligt kom jag på det bästa stället i hela världen, det enda stället jag inte kan åka till. karlavagnsgatan 5, 7 trappor upp. mormor bodde där, den tryggaste platsen i hela världen större delen av mitt liv.

att ha en adress stämplad på kroppen är kanske inte så fint, men en stjärnbild som man dessutom kunde se ganska ofta från mormors balkong är desto bättre.
så nu funderar jag på två saker
1. stjärnbilden, fast istället för sju stjärnor så är det sju små liljor.
2. stjärnbilden med stjärnor, fast den yttersta svansstjärnan är utbytt mot en lilja
jag ska ha den på vänstra skuldran med svansen lite ner för armen, typ. och jag ska ha den innan året är slut. nu har jag bestämt mej, baske mej. du får säga vad du vill mamma, du kommer tycka det blir fint =P

Kommentarer
Postat av: Anders

Kom bara ihåg att svartvitt ser mycket snyggare ut än färg som skiftar alltefter när du solar och annat. Och att du måste fylla på färgen efter ett par år

2009-03-17 @ 23:37:29
Postat av: erica

jaaaaa, bror duktig =P för att vara otatuerad är du väldigt besserwissrig (ja, det är ett nytt asballt adverb från och med nu)

2009-03-17 @ 23:41:03
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag tycker att en adress hade varit stencoolt! och anders pfft säger jag bara ;) jag tror det är bättre om man gör en som man tycker är superfin, jag älskar färger det är ju så vackert!. jag har haft min första (hjärtat) i över tre år och den ser fortfarande helt nygjord ut, det är bara att man tänker på att smörja in den med sunstick 1000000000! och mmm nu blev jag med sugen på att tatuera mer >_<

2009-03-18 @ 10:03:57
Postat av: Hanna (kusinen)

Håller med Anders, den måste vara svartvit!



Och om din mor eller någon annan i släkten trilskas kan du ju påpeka att din kära kusin Hanna minsann har två tatueringar och ändå har lyckats relativt väl här i livet :)



Kram

2009-03-18 @ 18:59:22
Postat av: JäNeT - så klart!

Black 'n gray....nahaaajs! Å kolla på mig- jag har fan jobb!

2009-03-19 @ 11:41:31
URL: http://psycho.shedevil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0