jag vet, jag vet fröken!

frågan är: varför är man så sällan nykter på fredagar?

Svaret är: för att det suger.

redan klockan fem va jag och pålen rastlösa, det kliade liksom i kroppen. sen blev klockan typ sju, och vi hade redan ätit och tittat på allt vi ville titta på... vad göra? jag tog mej friheten att servera mej själv en öl, och gav en till pålen också eftersom jag är så snäll. det va hans öl... vi spelade lite nintendo, tog en till öl... blev rastlösa. gick till kåren en väldig snabbis för att lämna tillbaka lite lånade spel som ingen har saknat. sen hem till pålen, äta popcorn och kolla på min favvoserie för tillfället, the big bang theory. och sen va kvällen slut. klockan elva. på en fredag. fy farao.

det värsta är; det finns inget vettigt på TV, det finns ingen film jag är sugen på att glo på själv (för att alla andra är fulla och lyckliga) och hela kroppen bara längtar efter att springa in i dimman. alltså, inte på ett sånt därnt läskigt beroende- sätt, utan mer av vana och leda. att en fredag bara får vara så här tråkig.

det betyder att jag tänker vara allting dubbelt så mycket imorron, för jag måste ta igen den här fredagen. eventuellt delar jag in kvällen i två delar, en som jag kallar fredag, och en som jag kallar lördag. fredagen får tusan gå undan, så jag inte hinner bli bakfull bara, vore lite surt....

här med lovar jag att aldrig mer va nykter på en fredag (om jag inte jobbar eller har nån som är roligare än pålen att leka med... eller är alldeles ensam, för det vore bara tragiskt... eller har tenta dan efter.... ). jag skiter nog i det här löftet, men tanken var god.

god natt god natt =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår vad du menar. Satt till kl 10 och sydde på pinkys kostym... nykter och med huvudvärk av allt syande. Gillade det inte!

2009-03-07 @ 10:54:18
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0