ojsan =)

hahaha, sitter och jobbar på kauren och känner mej som the big boss nu när ka inte sitter och kastar snus på mej. (okej, han har hittills aldrig kastat snus på mej, men jag vet att han är bra sugen ibland).
har mobilen igång på högsta volym så jag slipper höra gubbarna på dansgolvet när dom gluffsar mat. så börjar tenicious D med fuck her gently spelas, och tänker juh inte jag mer på annat än att jag vickar på huvet i takt och väntar lite halvt på den finaste raden i världen.

helt plötsligt hör jag hur nån kommer in på kontoret, jag tittar upp och där står våran nya hustrubadur evan och flinar åt mej. jag är precis på väg att säga hejsan hejsan när mr black klämmer i för kung och fosterland att han minsann gonna f*ck you haaaaaaard.

min vänliga leende förvandlas genast till en lite mer panikartad grimage samtidigt som handen förtvivlat försöker slå av telefonen. evan bara flinar ännu mer och ser ut som att han inte tycker att jag är riktigt klok i huvet (korrekt uppfattat evan).
ojsan, sa jag. good music, sa evan och lyfte på ett ögonbryn.

sen hade vi ett snabbt möte som ka hade bokat till mej, utan att säga till mej. dessutom handlade mötet om att boka in evans speladatum, vilket är megalätt när ka har tagit med både kalender och schema till sundvall. idiot.

när vi skulle boka möte nummer två blev det ännu mer muppigt. det är juh nämligen så att jag... att jag inte riktigt kan uttala mitt eget namn. eller, jag säger det som jag heter, men alla andra (inklusive mina föräldrar, men inte min bror) uttalar det som man antagligen ska säga det. e-rica. jag säger i-rica. har gjort i hela mitt liv. det låter mer som mej.

iaf... när man säger irica till folk som har svenska som modersmål fattar dom vilket namn det är automatiskt. evan har inte svenska som modersmål, och pratar alltid en blandning mellan svenska och engelska. det gör att jag pratar svenska tills jag fattar att han inte förstår och då byter jag till engelska. hjälpes

- whats your name now again?
- [irica]
- (härmar) [irica]?
- jäpp
- with an i?
- nä, med e.
- erica?
- ja, irica.
- kän du spell it?
- (snabbt) [ee-ärr-ii-see-aa]
- va?!
-(sakta och på engelska) [ii-aar-aj-sii-äj]
- you can wright it yourself...
(jag skriver erica i hans almanacka)
- ahaa, Erica (som det uttalas på engelska). why didn't you say so?
-jag heter juh inte det, eller jo... eller... trevlig helg evan!
- takk sa myckett Erica (engelskt uttal igen)

my god. nu är det dags för tentapub... =D

Kommentarer
Postat av: K.A.

Oooopppsss.... Sorry Irica!!

2009-03-27 @ 14:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0