om helgen

jättekort och jättetydligt, or not:

klockan ringer, snoooza i en evighet. upp, klä på sej och annat morgondon. telefonen ringer. gordon har blivit raggad på av en bög som ville bjuda på korv och cola, grattis. linn tutar på parkeringen, ner på stan med henne och pålen. möta febrig men ganska smart ewa. handla maskeradgrejer, handla presenter, handla mängder med vin. äta. viktor kommer, sjukt irriterad över tågresenärer.
ut till jysk, handla fem meter kycklinggult velourtyg till linn och lakan till viktor. pålen blir gasig i bilen, nervevade rutor i mars är inte ultimat. till max för att vicke ska utfodras, väntar i en evighet. funderade på att ringa till max och säga att mannen i den gröna jackan och svarta mössan bär med sej en bomb. gjorde det inte, spenderade istället en underbar kvart på parkeringen med att försöka lista ut könet på en person strax framför linns bil. personen hade fjunit skägg, vilket jag har lärt mej inte är ett säkert tecken... tyvärr.
till ica, handla blandvatten och hårnålar. jag och viktor blir lätt mordhotade av linn i kön, händer ganska ofta så vi är vana, kassören å andra sidan blev lite blank i pannan och mumlade "oj". stackars.
hem, släpa miljoner saker upp och ner för tusen trappor. linn kommer efter tio minuter, dags för förvandling. mer mordhot från linn när hon inser vad jag har lurat på henne. fniss från mej, jag är en bra kompis HAHA. linn ser ut som thomas dilevas och hades (från disneyfilmen) okända kärleksbarn. JÄTTEroligt. spackel spackel, nu är vi färdiga.
så här såg vi ut:


fast nu ljög jag... vi såg mer ut som... fyra nyanser av brunt (jag) och björne i kycklingdräkt och knullrufs (linn).

ner till kåren, linn skäms hela vägen. jag skrattar hela vägen. "tur att det är uppenbart att vi ska på maskerad" säger linn. eftersom det är hon och jag tänkte jag i mitt stilla sinne att det nog inte alls var alldeles uppenbart. men för att slippa få fler mordhot från lilla kycklingen va jag relativt tyst.
in på kåren, skära fem kilo korv och stapla stolar. invänta gäster. dricka vin. dricka vin. titta på tolvåriga gangsters som goes mental på en stackars ensam bil på parkeringen. skratta åt pervo- pan när han skrämmer fjortisbrudar som röker utanför dörren.
festen börjar, hej hej hej, kramas kramas kramas. hej fördrinken, mums mums mums. sittningen börjar, du gamla du fria.... och sen är det väl kört =P sjukt skoj mellanspel här (jag tror att fredagen gick över till lördagen under maten...). klunk klunk klunk, skratta skratta skratta. går hem två kanske, bara för att inse när pyjamasen är på att mobiljäveln ligger kvar på kåren. damn it. gå tillbaka, uppfriskande promenad. inte. hem, sova.
väcks av linn den apan som vill att jag ska vakna. det vill inte jag.  jo, tydligen för jag kan juh inte somna om. kitel har ringt mitt i natten för ovanlighetens skull. skumt meddelande på iq- svaret. människan är störd. till donken med linn, hon körde lite... ryckligt kan vi väll säga. konstaterar snabbt att jag fortfarande har en viss promille  kroppen. hem, glo på så ska det låta- reprisen. inser att martin stenmarck faktiskt är snygg, pretty boy. kommer på att jag ska sluta kolla på så ska det låta eftersom jag bara inser att massa killar som jag inte gillat tidigare bara ser bättre och bättre ut. i need a boy.
linns pappa ringer "nej pappa, jag har inte kastat gatusten i malmö". tur att pappsen kände sej tvungen att fråga =D
klockan tickar, dags för restmat hos wilson och sofie. dom är som apor på zoo. mums mums mums igen.
till 21an, lyssna på syndagänget och glo television. lånar "The boy in the striped pyjamas" och tittar på den hemma hos pålen. sjukt bra, sjukt hemskt. snubblar hem mellan alla trappor. natti natt, nu är en vecka i pissmars avklarad, tre återstående.

bäbä för så länge


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hehe jag och emelie träffade martin stenmarck på banken en gång. Vi blev två fjortisar på en gång och vart tvungna att fnittra fram och ta en bild. han är ännu snyggare i verkligheten! hahah varför har ingen lagt upp bilder på detta spektakel på facebook eller wherever? jag villoe ju ssseeeeeeeee! :D

2009-03-09 @ 20:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0