så blev allting svart... PANG

igår va det ju förresten strömavbrott deluxe i kristianstad. vi skulle typ precis gå från kåren, stod och pysslade med det sista när allting bara slocknade och det blev helt tyst.
inne på kåren va det inte så läskigt mörk, det va först när vi kom ut som iaf jag insåg hur mörkt det är utan ett endaste lyse nånstans. jag är inte mörkrädd alls nästan, bara så där nyttigt mörkrädd, så att man tar det lite försiktigt när man stövlar fram.
tommy är inte ett dugg mörkrädd, inte ens nyttigt mörkrädd. han tyckte inte alls att det där med att ta det lite lugnare och saktare va en bra idé. upp på cykeln och trampa iväg bara, tjo hej!
allting är mycket mycket tystare när det är mörkt, för er som inte hörde det igår. det är ljudlöst. ganska skönt faktiskt, det känns som norrland eller landet liksom, mitt i stan.
men när det är tyst så hörs alla ljud mycket bättre, vilket antagligen förklarar varför det lät som en hel kometkrasch när tommy cyklade rätt in i högskolan. PANG sa det. AOUGHJ lät tommy. HAHAHAHA lät jag och dom andra hemströvarna. mitt i beckmörkret hittar vi tommy och cykeln kärleksfullt ihopknölade i en hög tätt intill tegelmuren, det såg nästan lite mysigt ut.
så går det när man inte respekterar mörkret, då tar det dej. det är därför alla dör i skräckfilmer, dom tror inte på mörkret =) tur för tommy att vi inte va mördare utan bara  helt vanliga knäppisar.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack vare Tommys bravader kommer jag aldrig ångra att jag gick ut den kvällen när strömmen var som mest avlägset. Jag dog nästan av skrattattacken

2009-03-22 @ 15:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0