saker man får och inte får göra, tydligen

ibland när jag är lite trött i hjärnan, eller bara uttråkad, så orkar jag inte riktigt bry mej. för jag pallar inte =) då gör jag rpecis som jag vill, inga knussler. men ibland (ganska ofta) så får man såna där "men snälla nån va håller du på med du vet att du är för vuxen för sånt där"- blickar och/eller kommentarer av folk (oftast sånt folk som är alldeles för vuxna för att inte bry sej).

genom åren har jag ändå lärt mej vad man får och inte får göra så mycket (egentligen inte alls, men det kan vara värt att pröva). t.ex; om man är femton och mamma säger "va hemma klockan tolv" (ja, jag vet, vad tänkte hon med?) så får man va hemma klockan tolv, man får inte va ute hela natten, men några gånger får man komma hem nånstans mellan tolv och tre med en ganska dålig men påhittig ursäkt.

om man sitter i möten och anser att någon där är totalt körd i huvet får man vara tyst om det, man får inte berätta det för personen i fråga och ge tydliga exempel, men ibland kan man unna sej att titta intresserat på idioten när denne pratar samtidigt som man har händerna för munnen (på ett intresserat sätt) och lipar åt fanstyget i smyg.

om man blir bjuden på nått som är riktigt äckligt får man inte spotta det i ansiktet på elakingen som bjöd, man får svälja snabbt och säga tack så mycket för att senare springa in på toaletten och ge tillbaks det, och ibland får man tugga det megalänge för att sedan smeta ut det i en servett som man givetvis fort som ögat byter med någon inte ont anande bordgranne. är det någonting drickbart låtsas man bara ta en klunk till då man försiktigt spottar tillbaka i glaset för att sen vid första bästa tillfälle råka slå omkull glaset, alternativt bjuda det till någon man inte är speciellt förtjust i. allt sker givetvis med stor finess.

om man går ut med en hund så får man ta upp bajset i en påse och slänga det i en tunna, man får inte låtsas som ingenting och bara gå vidare, men ibland kan man ta en pinne och fösa bort bajset till ett ställe där det passar och trivs bättre

om man inte orkar bete sej som folk ibland får man inse sanningen och göra det ändå, man får inte springa omkring som en sjövild idiot och härja livet av folk (man får så lätt ta in på hotell hasande tofflan då har mamma sagt) men ganska ofta typ jämt får man ta på sej en illaluktande overall med massa tygmärken på och sen bete sej precis hur man vill, får då är man bara lycklig.

Kommentarer
Postat av: K.A.

HAHA! Erica vad kan du mena med detta lilla inlägg?

Dock var det sista gången jag bjöd dig på dricka! Spotta tillbaka! Du ska vara glad för allt du får i munnen! Det innebär energi!

2009-03-30 @ 19:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0