familjen

ett snabbt samtal med min sötsöta mamma resluterade i följande information

- min lillebror har lärt sej mer av mej än vad man först kunnat ana, hahaha
han har skaffat en ny tjej, och inte riktigt vetat hur han skulle säga till mamma och pappa att hon skulle spendera helgen hemma hos dom nu. vi har msn:at lite om det, men jag har bara sagt att han skulle säga som det va (för det gjorde juh alltid jag, hahAHAHA)
vad gör då mitt söta tjernobylbarn? jo, han går till mamma nu nån gång i veckan och säger: -"du kommer väl ihåg vad jag har sagt om helgen?"
-"näe, varrå?", säger min intet ont anade mamma
-"jag har juh sagt att sara kommer", säger min alltid lika glada och muntra lillebror med irriterad stämma och vresig blick.
mamma säger att det har han visst inte, och sen tjabblar dom om det ett tag, 20 frågor är en vanlig sport i vår familj, fastän man väldigt sällan får tillfredställande svar.
mamma sa att han va knäpp, fast med ett annat ord som jag för säkerhets skull inte upprepar. men det är lugnt flandersen, hon säger det om mej också =P inte skulle mamma gå på den lätta, att du redan hade pratat med henne om det och hon har godkänt det. men du får en 10a för tappert försök, jag blir så stolt över dej =) det låter lätt som nånting jag hade kunnat gjort (och med all säkerhet har...)

- kattfan (mammas egna ordval om grannarnas husdjur, det finns antal katter att välja på) har jagat fåglar medans dom va och handla. detta projekt har resulterat i att mammas vardagsrumsfönster har en fågelbajs stor som en fotboll på en fönsterrutan, och en blodfläck med lite fjädrar i på andra (mohahahaha, rätt åt dej dumjävel!! fågeln alltså, inte mamma) när jag fnissar lite åt min ömma moders vältaliga svordomar över detta hörs ett tjong och mamma säger lite grann upprört: "nee, nu jävlar flög det in en jävel i köksfönstret också! va fan är det som händer?"
samtalet avslutas genom att mamma måste lägga på, för hon ska säga åt pappa att tvätta fönstrena. hahaha.

jag saknar er, era sabla knäppisar =) jag tycker om att ni får mej att känna mej ganska normal i jämförelse =P


ett familjefoto från massa jular sen. men jag gillart, vi ser så knäppa
och glada ut på nå vis =) plus att det ser ut som anders har en lös peruk,
fan-tast-ic! tur att vi inte är såna som skickar ut bilder till släkten varje jul...

nu är det dags att omvanlda den ryska sommarbålen till dopad fruksallad och fruktsmaksatt vodka.
sen är det gotland för hela slanten =) puss puss puss familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0