runt runt runt, runt runt runt

jag har funderat lite över det här med att fundera ett tag nu, och kommit fram till en revolutionerande slutsats!

DET ÄR VÄRDELÖST

alla bra beslut jag har tagit i mitt liv, och ganska många av dom dåliga också förvisso men långt från alla, har jag inte funderat över speciellt länge. och jag är ta mej tusan asnöjd!

exempel 1: söka skola. fundering: inget norr om västerås. sökte, hamnade i skåne tack och lov, och bara åkte. hej då trygga livet, nu ska jag ut på äventyr. inget tänkande.
exempel 2: välja vad man ska bli när man blir stor. fundering: ja vafaaan ska jag bli? lennart sa: du skulle nog göra dej bra som lärare, du hamnar juh alltid i centrum iaf. check, tack tack, den kör vi på. inget tänkande.
exempel 3: förhållanden. fundering: vill jag, vill han, va tusan är det frågan om? gå på magkänsla och inte prata om än det ena än det andra tills öronen ramlar av funkar i 9 fall av 10. att inte fundera på framtiden fungerar om möjligt bättre än nånting annat, då slipper man bry sej och kan bara glida med i tiden. det är juh roligast, no worries och väldigt väldigt få gräl. underbart. INGET jävla tänkande, är man två finns det tusen saker man kan göra som är roligare än att tjöta sönder varandra.

vart bill jag då komma med detta? jooo, att många funderar alldeles förtvivlat mycket över tusen saker, hela tiden. det funkar inte, man blir bara knäpp i huvet. det är tusen gånger bättre att bara vara, bara tänka snabbt gå på magkänsla och köra på. se upp i backen här kommer jag och mitt liv och här bromsas det inte alls. de' e' najs.

så nu är det precis vad jag tänker ägna resten av kvällen åt. inte fundera, inte grubbla, bara göra det jag skulle göra. utan att fakking fundera över hur det skulle kunna göras bättre nu på en gång, eller vilka aslöjliga konsekvenser det kan få i framtiden.

trött och lite grinig, menar inget illa om nån tänkte börja inbilla sej det, jag menar bara att det är fan så mycket bättre att bara vara än att vara kanske-kunde-vara-om-om-om.

Kommentarer
Postat av: K.A.

Det är rätt Erica! Hoppa inte i galen tunna, men hoppa för fan!!

2009-05-12 @ 22:34:59
URL: http://snyggeka.blogg.se/
Postat av: erica

hoppa och hoppa..? jaja, verkar juh skoj, lets hoppa =D jag ser nagilima!

2009-05-13 @ 09:50:24
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0