en tankeställare

ibland säger jag saker som är fel. jag vet att är det är fel, men jag har sagt det sen jag var liten.

jag säger inte cintron längre, så ofta, men ibland händer det.

jag säger fortfarande att jag heter Irica och det kommer jag alltid göra. det där E:et är bara för andra människor =)

och jag säger utomjordling.

men jag tänker så här kring det:
om du hamnade på en valfri konferens eller liknande med massa universiella deltagare, hade du helst presenterat dej som jording eller jordling?

Personligen tycker ju jag att "Irica, jordling" låter mycket bättre och det är så jag hade presenterat mej som i sådana sammanhang.
Och så länge jag resonerar så kring mej själv, måste jag juh förutsätta att samma regler gäller för alla (ni vet den gyllene reglen?) och alltså måste jag kalla dom som inte är från jorden för utomjordlingar.

så, ta ställning nu. är det dags att försköna det svenska vokabuläret? är det er mening att det någon gång i framtiden ska stå

utom|jord|ling s. -en, -ar
tidigare utomjording, varselse från rymden

i SAOL? för tro mej, det är min mening. och eftersom jag ska bli svensklärare kommer jag att kunna påverka miljoner ungdomar i mina dagar, så till sist vinner jag. HURRA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0