KTH? BLTH? BLT? inte en siffra rätt...

som sagt, det va juh det här med den akademiska högtiden. vilken grej.

okej, det av kanske inte lika tråkigt som jag trodde från början, kanske till och med ganska trevligt. visst, det va snorkallt, och maten va väl så där god kanske.. men det av trevligt. helt okej.

det bästa va att efter 20 år kunde folket fortfarande inte säga rätt. Blekinge Tekninska Högskola, BTH. How svårt kan det vara? Det började men en ren och skär felsägning, KTH. Lätt hänt, speciellt om man pratar om båda lärosätena.

Men sen när den andra tantan kommer upp och först börjar prata om BLTH för att sedan gå över till endast BLT, då skrockade  jag gott inombords. BLTH är ingen välkänd förkortning, men BLT är Blekinge Läns Tidning. och nått säger mej att den har mer än 20 år på nacken och eventuellt ganska lite med den tekniska högskolan att göra. Stupid talare, hur svårt kan det av med tre små bokstäver.

Kvällens snackis var antagligen vare sej proffessorerna eller doktoranerna, däremot han den dära förre ordförande för blekinge studentkår som va så bra, såg ni hans frilla eller. jag tror inte det va en enda människa på festen som inte påpekade hur häftig de tyckte werns tuppkam va. vilken grej.

nu ska jag fortsätta med det här jobbandet. och plocka in hunden på mitt kontor istället, känns juh elakt att ha den där borta.

Kommentarer
Postat av: -Stjärnan

hahahaha

2009-10-12 @ 08:59:05
URL: http://amaizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0