att göra en pizza

min man och jag ska baka pizza. efter en trött dag när vi (läs jag) har varit lite bråkiga så bestämde vi att det va cirka två timamr kvar tills vi va hungriga. lawerne gjorde pizzadeg och jag gjorde ingenting. sen kom jag på att det nog va odiskat i köket. jag sa att medans degen jäste så skulle en diska och den andra plocka i rummet. wern sa att vi skulle dricka kaffe och äta lite chips. hans förslag vann.

när affe va uppdrucket och chipsen ätna tog jag tag i mitt förlsg igen. jag valde att jag skulle diska och wern plocka.jag gick ut i köket, och drog en djup suck. det såg juh ut som kriget. då hör jag min älskvärde man från soffa föreslå att jag kan diska om du vill, antagligen i förhoppningen att jag skulle säga nej. det gjorde jag inte, mohahaha

stackars sötnos. jaja, så kan det gå och tomten har nog antecknat hans godhet.

när min älskade man så småning om har diskat upp merparten av disken och ska baka ut degen uppstår lite problem. plåten är juh mindre än en vanlig, eftersom ugnen också är det. och eftersom plåten har höga kanter når inte kaveln ner till degen. då testar sötsöt frst med en konservburk majs. det va inge bra, för mycke kanter på burken tyckte han. istället testade han sitt universalunderverk folkölen. den gjorde susen.

pizzan blev bakad utan större konflikter, wern påstår så klart att jag är minst lika bråkig som han är när det gäller att påpeka saker. jag förstår inte vad han menar. nu står pizzan i ugnen, werner är i soffan och snart ska vi gå hem til sofie och kolla in hennes valp. han heter chiefen och kommer med största sannorlikhet stjäla mitt hjärta.

pip pip pip pip pip. nu är pizzan färdig.



och bara så att ingen missar det, glöm inte att spana in hannahs fynd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0