escaping sten?

när jag kom hem från jobbet idag såg jag en fjäril i korridoren. först reagerade jag inte, men sen såg jag att det va sten.

hur tusan kom han ut, hoppas han har låst efter sej tänkte jag. att saker går ut från vår lägenhet är inte det minsta konstigt, bara för nån månad sen gick juh ebba (min mans mjukisbralls ni vet...) ut på äventyr över natten. werner hittade henne i tvättstugan. han förklarade det med att hon antagligen inte visste vilket hus hon bodde i, nyinflyttad och allt men visste att wern skulle hitta henne i tvättstugan.

hur som helst, jag morssade på fjärilen. den svarade lika fåordigt som sten. Skit'it dah tänkte jag och öppnade dörren till lägenheten och gick in. Och där hängde juh sten kvar och undrade vem jag pratade med.

Jag berättade det för werner, och han trodde att det kanske kunde va en av stens kompisar som undrade vart han hade tagit vägen och föreslog att jag skulle gå ut och hälsa att sten va här.

När jag gick ut igen va den andra fjärilen helt borta. jag frågade sten om han kände nån i närheten, eller om det va så att han kanske hade haft besök idag. han va väldigt förtegen om det hela, så jag misstänker (efter år av såpatittande) att sten kanske har haft en hemlig älskarinna på besök. han ser trots allt väldigt nöjd och pömsig ut där uppe i taket.

nyfiken som jag är passade jag på att titta igenom stens prylar när han tog sej en tupplur. jag frågade faktiskt sten först. får jag kolla igenom dina grejer? sa jag, och han svarade juh inte vilket vi alla vet är detsamma som tyst medhåll. man får bara själv säga med en annan röst att jaaa, det får du. det har tjorven på saltkråkan lärt mej.

hur som helst, då hittade jag en bild märkt med min såmmarkrusch. (sten är lite dålig på att stava... ) och där va juh sten, med den fjärilen från korridoren. jag misstänker att den är tagen från det där sommarstället sten har tjatat så mycket om.


typiskt sten att titta upp under kjolen på damen...


ajustdet, kanske borde ha nämnt innan att sten så klart inte är död. han sov bara väldigt djupt här om dan efter en jobbig dag.

nu ska jag ta min livliga fantasi och titta på top model- repriser.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahahahhahah sicken en den dära sten :)

2009-09-11 @ 08:07:46
Postat av: Anna

Vilken lite buse han är!

2009-09-11 @ 08:48:28
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0