sten är stendöd

jäkla typ, den där sten....


sen nån vecka tillbaka har jag och wern ett husdjur. han heter sten (det va så han presenterade sej för wern iaf) och är en nässelfjäril av 09's senare generation. Skojfrisk kille, vars favoritsyssla hittills har varit att spela död (det lärde han sej på dagis). Hans favvomat är honung på en pinne, det har hans mamma och pappa lärt honom... eller om det va morfar och mormor kanske, svårt att säga eftersom sten mumlar ganska mycket.

Iaf, vi upptäckte honom en dag när han lite försynt hade knackat på fönstret men inte fått något svar och då tagit sej friheten att flyga in i vårt lilla kryp in. Efter ett samtal kom det fram att Sten trodde att vår lägenhet va just ett litet kryp- in (HAHAHA, i'm so funny att jag nästan kissar på mej, kryp- in, do you fatt? hahahaha), och eftersom att han redan ahde packat upp sina tillhörigheter och satt sej till rätta kom vi fram till att sten så klart fick stanna. åtminstone så länge som han hjälpte till med disken och inte bjöd hem för många vänner.

disken har det gått så där med, men några kompisar har vi inte sett till. vi frågade sten hur han tänkte göra med hyran, men likt den bångstyrige ungdom han är svarade han inte och låtsades nog att han inte hörde. jaja, han får väll bo här gratis så länge då... han väsnas juh inte så mycket och är en god lyssnare när man behöver prata. dessutom läger han sej aldrig i när jag och wern diskuterar. wern säger att sten ofta tar hans parti, men det tror jag att sten säger bara för att vara snäll.


sten när han va modell för ne.se. stolt som tusan va han där för stäckte han på sej lite extra.

hur som helst... idag är det SFS (sambofri slapphet) eftersom wern är och matar sin cykel och hämtar olle. eller va det tvärt om kanske? det återstår att se... jag tänkte iaf att jag skulle passa på att tacka sten för att han passade lägenheten i söndags genom att poppa lite pocorn och glo på simpson tillsammans med honom. han har sett lite sällskapssjuk ut där i taket ett tag.

jag frågade sten, men han svarade inte. jag tänkte först att han va sur pga av att jag inte sa hej då imorse när jag gick, eller kanske för att jag fick en puss av wern men sten fick det inte... jag trugade honom lite, men fortfarande inget svar. sen slog det mej att sten faktiskt inte rört på sej alls sen han kom hit. så antingen är han bra mycke latare än vi först trodde... eller så är den fan död. just schysst inneboende, bara stövla in som att man ägde stället och sen hänga sej i taket (hahahAHA, nu va jag så där vitsig igen. hänga sej i taket, lovly!) och bara dö! vad ska jag säga till bekim när han frågar om liket i taket ? oj, hoppsan.. det har jag inte sett innan... måste hamnat där precis.

jaja. förhoppningsvis kör han en jesus och vaknar till liv igen om några månader när solen tittar fram igen. jag tänker dock INTE köpa julklappar till honom, nån måtta får det va. han ska va bra nöjd över att han kommer få en tomteluva och lite dekorativt glitter...

Kommentarer
Postat av: Hannah

HAHHAHAHHA jag döööör :D Kryp-in var GALET roligt! Jag tror nog han kommer göra sig mycket bra i liten luva och glitter, det vill jag gärna se :) Och HEJ Förresten, kom på att det var ju dig jag cykladae förbi imorse men inte hälsade :)

2009-09-10 @ 13:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0