balkongbad

aaaaaah, det är gött med sol =) har suttit på balkongen och läst, filosofierat över livet och ätit äpple sen klockan elva. det är precis så skönt som det låter. vi har sol på balkongen mellan ungefär 11 och 15, perfekt om man är en sån där soldyrkare som jag =)

dock försöker jag att inte få till den där snygga falu rödfärgen som annars berättar för sveriges befolkning att man har tillräckligt med fritid för att spendera den ovarsamt i solen... så pass fåfäng är jag faktiskt att jag vet att det nog kommer tas en hel del bilder inom en snar framtid och jag skulle uppskatta om jag inte såg ut som en kvarglömd julgranskula på dem. det räcker gott och väl med vetskapen om att det börjar bli hårfärgsbyte... inte en sån man köper alltså, utan en sån som mitt hår gärna gör spontant. och juh mer sol, desto rödare blir det. rött är visserligen en fin hårfärg, men den kanske blir finare om man a) får välja den själv, eller b) har samma röda nyans under en längre period så att det inte skiftar från dag till dag (eller morgon till kväll om det vill sej illa....)

jag minns fortfarande med skräck uppenbarelsen 2oo8... när mitt hår antog samma orangea färg som mozilla- räven....

... ja, eller som AKTAS- lappar om man hellre vill det...
då hade håret fått varit ute i solen alldeles för mycket för den helgen...


det var i af inte hår jag skulle prata om. det var balkongen. nu har suttit på den i två dagar och därmed kommit på att den förutom att vara ganska ful är himlans tråkig.
vi har inga utemöbler, förutom två stycken lecablock som bord där tills vi har hittat en annat användningsområde för dom. när man ska sitta på balkongen får man alltså ta med sej sittdon inifrån, vilket inte gör så mycket men det kan bli bökigt i längden. speciellt om man skulle vilja ha ett bord eller nått.

dessutom så har vi juh den här problematiken med grönsaker. jag vet att det är hemskt mycket finare med balkonglådor, men... MEN, någon måste ta hand om dom för att dom ska vara fina också. och denna någon är vem som helst förutom jag, av den enkla anledningen att jag tycker det är skittråkigt och kan komma på miljarder saker som intresserar mej mer än blomskötsel. till och med dammsugning kommer före.

visst, wern har sagt att han skulle vilja ha örter eller nått sånt där...meeeen (igen). det finns få saker jag tror så lite på som att han skulle hålla på med det tillräckligt noga och ordentligt för att det inte skulle bli en balkonglåda med dött hö i så småning om. typ efter nån vecka hit och dit kanske...

aa, projekt balkong är skapat och får nog vara vårens sysselsättning (utöver den där bebisen som aldrig kommer då). för om jag ska bli brun som en pepparkaka utan rött hår tänker jag inte släpa möbler och ha tråkigt var eviga dag =)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Min pojkvän har växter han dödar i fönstret. Han mummlar också saker om att bygga grejer på balkongen men än så länge har inget hänt. inte ens några möblert. men det kommer la så smånginom. lagom tills det blir kallt typ... :)

2010-04-26 @ 12:24:59
Postat av: Anna

Att ha en balkonglåda tar inte så mycket tid, det stora problemet är att man måste vara uthållig. Den ska ju underhållas hela sommaren...

2010-04-26 @ 14:42:54
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0