en jävla typ




idag när jag satt och väntade på bussen vid min nya hållplats så stannade det till en bil på andra sidan gatan. ut hoppade en alldeles vanlig gubbe, en sån där som finns i dussintals på alla arbetsplatser världen över. en dussingubbe liksom.
gubben går runt bilen, in bakom busskuren och verkar där inse att den är gjord av glas och därför genomskinlig. då tar han ett kliv över buskarna och hamnar inne på kyrkogården.

jag funderade över vad han hade så bråttom in på kyrkogården att göra, så att han inte kunde använda grinden fem meter bort som alla andra. speciellt när han började gå upp mot grinden, fast på insidan av kyrkogården då.

föga anade jag att det inte var grinden han tagit sikte mot. det var ett par höga buskar som var målet för hans raska promenad. och vad skulle han fram till buskarna att göra? vattna, tydligen. men inte med vatten som alla andra, nope nope. denna gubbe tyckte tydligen att kyrkogården skulle föräras med hans urin, denna tisdag efter påskhelgen. mitt på blanka dan. en helt vanlig gubbe, en dussingubbe.

jag var så chockad att jag bara blängde. när han var klar använde han grinden för att komma ut till sin bil igen, han satte sej och körde obekymrat vidare.



vilken vuxen människa med någon form av tankeverksamhet och respekt i kroppen hoppar in på en kyrkogård för att pinka? jävla idiot. han kom juh körande från stan, var de offentliga toaletterna inte tillräckligt fancy för hans goda smak? om jag nånsin får reda på var han bor ska jag kissa på hans altan. ordentligt. så att det skvätter om det. jäkla gubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0