ledig från jobbet, dag 1

idag har vi varit på biblioteket. det var det enda vettiga jag gjorde. resten av dagen blev full av nyheter och tärande av soffan.

det är astråkigt att vara ledig. det hjälper inte ens att jag har lånat ett ton böcker för att hålla mej sysselsatt, eftersom jag är alldeles för rastlös för att läsa vilket fall.

vad gör alla lediga människor hela dagarna? hur orkar man vara sysslolös? det är juh jättetärande. jag har vart hemma sen i tisdags, men fram till i fredags hade jag lite jobb att göra hemifrån. men nu är juh allt bara värdelöst tråkigt.

fy farao. vad är det tänkt att jag ska fylla dagarna med fram tills mitt kära barn behagar komma ut?




nu muntrade den där wern upp mej lite genom att visa det här:


en familjevåningssäng, mina damer och herrar. föräldrar där nere och barn där uppe. hurra =)
jag vet inte riktigt vad man ska säga. det är en väldigt praktisk idé, men hallå seriöst? nej, sluta tänk praktiskt. bara tänk vardagligt. tänk om DU hade vart ungen ovanför när du va liten. tänk om du och din pusskamrat var föräldrarna med barnet ovanför huvudet varje natt.

förträffligt vid blöjavväjning om inte annat, garanterar att väcka hela familjen så att alla kan njuta tillsammans av värmen.

eller tänk första gången junior ska ha en sova- över- kompis hemma.. skavfötters ovanför för oss, det blir inte tryggare än så, kan man försäkra de andra föräldrarna om då.

nej, jysk... det var ingen idé som gick hem i den här familjen iaf. kanske funkar den i kinesboendena på campus, dom bor juh en miljard i ett rum och skulle säkert inte ha nått emot en sån här fräsig grej.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi funderar på att köpa en sån säng...

Tänkte vi kunde ha den i vårt framtida gästrum, eftersom det inte är världens största. Med en sån här får föräldrarna ligga bredvid varandra, utan att man slösar bort all plats. Tänkte en sån här och en vanlig våningssäng.

2010-04-20 @ 15:51:35
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: erica

true, som gästsäng är den juh jväldigt praktisk. men knappast som nått permanent man vill ha hemma till sej själv jämt =) kan bli en höjdare i campingstugor också =)

2010-04-20 @ 19:19:37
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/ninjabebisen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0