slåss med snabeldraken

imorgon ska vi tillbaka till råtthålet. vi har inte vart där sen långfredagen, men imorgon är det första besiktning så vi tänkte passa på att städa lite också.

fy farao vad tråkigt.

jag hatar att slåss med snabeldrakar, dammlejon och de skånska kalkmonstren. och jag vill inte riktigt dra mitt gravidkort heller, eftersom wern gör så mycket annat snällt.

å andra sidan kanske det blir en lätt match, eftersom det  nu inte finns några möbler som den jäkla manicken kan fastna i och inga mattkanter som den fan inte kan ta sej över hur stora hjul den än har. det kan med andra ord och lite tur kanske till och med bli en smärtfri upplevelse för alla iblandade.

värre lär det bli med det där kalket som finns precis överallt. å andra sidan fanns det fan över allt när jag flyttade in också så man skulle ju kunna hoppas att de inte anmärker så mycket på det. men... med den förträfflige bekim vet man juh inte. jag och wern är väl knappast hans favoriter. jag tror inte någon på denna jord är hans favorit.

imorgon är alltså krigens dag, vi får se vilka som kommer segrande ur slagen. jag hejar på mej. till alla grannar i hus 30, det är alltså inget riktigt krig som låter imorgon utan bara ett alldeles vanligt städkrig mellan mej och dammsugaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0