vuxenpoängen plingade på dörren...

... och nu får vi börja betala tv- avgift.

så kan det vara.


vuxenpoängen fortsätter i övrigt att trilla in. igår bakade vi hela vi hela kvällen. mammas/nils-emils bullar och foccacia, hela frysen full. sen hällde werner ner ett paket gula ärtor i vattenbad. imorse läste vi på förpackningen och upptäckte att det blir 12 portioner. en ganska rejäl lunch och massor med mat till frysen igen =)
note to self: kolla före nästa gång.

jag skyller allt på skrivbordet. nu har jag inte haft skrivbord sen jag bodde hemma, och då var jag nog mer vuxen än vad jag varit som student 57 mil ifrån mamma. men nu, med ett stort och fint skrivbord stoltserande i vardagsrummet så sitter man plötsligt här med hemlagad ärtsoppa, hembakt bröd, tv- avgift och IKEA Family- kort. bordershopen- klubbkortet får inte plats i plånboken längre, och rabatterbjudandena från H&M är bortbytta till såna från Libero och Pampers...

och ingenting verkar det minsta konstigt. helt naturligt bara. det enda mitt huvud tycker är konstigt nu är att jag har alla handdukarna i köket, eftersom de får plats där och wern faktiskt hade någon form av halvlogisk förklaring om att man kanske ska ha saker där de får plats istället för att ha saker där dom borde vara men inte får plats....

så det kan bli =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Har nog tuuusen vuxenpoäng, tror bara jag fattas två... barn och tv-avgift :P

2010-04-16 @ 11:41:52
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Em

Knappt man kommer känna dig nästa gång vi ses då med andra ord? Vuxen-Erica låter konstigt i mina öron :D.

För övrigt får du barn imorgon, för det har jag bestämt! Bara så du kan förbereda dig lite menar jag! Hehe

För övrigt, hur vuxen är jag då som betalat tv-avgift i tre år? Har dessutom bakat hela dagen och köpt ett par kilo bönor av olika slag idag (inte bruna, äckligt) så man kan laga mat och fylla frysen med :)

2010-04-16 @ 13:49:27
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Mitt vuxenpoäng får la vara att jag har såna matbutikskort och att jag försörjer familjen min. Annars är jag superbra på att ha massa konstiga klubbkort på H&M och din sko och bara checkar där jag får billigare kläder. jag är nog inte så vuxen ändå... :)

2010-04-16 @ 18:23:13
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0